۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۲۵

با حضور مسئولان 2 کشور/

پرواز مستقیم ارومیه - استانبول راه اندازی شد/ توسعه روابط تجاری ایران و ترکیه

پرواز مستقیم ارومیه - استانبول راه اندازی شد/ توسعه روابط تجاری ایران و ترکیه

ارومیه - خبرگزاری مهر: پرواز مستقیم هوایی ارومیه - استانبول ظهر پنجشنبه با حضور معاون امور برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی و مدیر عامل شرکت هواپیمایی اونور ایر ترکیه دایر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرواز مستقیم هوایی ارومیه - استانبول ظهر پنجشنبه با حضور غلامرضا دیزج نژاد معاون امور برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی و مدیر عامل شرکت هواپیمایی اونور ایر ترکیه دایر شد، بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت هواپیمایی اونور ایر ترکیه این پرواز ها در ابتدا در هفته سه بار انجام  و در صورت استقبال افزایش می یابد.

ناصوح چتین اظهار داشت: شرکت اونور ایر 27 فروند هواپیما دارد و پرواز های ارومیه – استانبول را هفته ای سه بار راه اندازی کرده که مجوز فعالیت آن پرواز روزانه است که در صورت استقبال افزایش می یابد.

 معاون امور برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی نیز در این آیین توسعه روابط تجاری و اقتصادی را از پیامدهای مهم توسعه پروازهای هوایی مسافری دانست و افزود: برقراری این پرواز منجر به گسترش رابطه گردشگری بین دو کشور شده و زمینه توسعه حرکت های توریستی بین دو منطقه را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به روند رو به رشد همکاری های اقتصادی بین دو کشور ایران و ترکیه و با بیان اینکه زیرساختها و ایجاد آنها در مناطق مرزی و گمرکات و بازارچه های مرزی در استان های مرزی ایران با ترکیه در حال توسعه هستند، گفت: امروز در بیشتر شهرهای استان شاهد حضور سرمایه گذاران ترک هستیم و همچنین سرمایه گذارانی از آذربایجان غربی در ترکیه حضور فعالانه دارند.

دیزج نژاد با اشاره به مشترکات قومی و مذهبی و اشتراکات مردم ایران و ترکیه و به خصوص آذربایجان غربی و سابقه تاریخی مراودات بین دو کشور ادامه داد: رقراری پرواز هوایی بین ارومیه و استانبول علاوه بر اینکه پاسخگوی نیازهای مردم دو منطقه در رابطه گشت و گذار و مزیت های گردشگری خواهد بود زمینه لازم را برای حضور تجار و تولید کنندگان دو منطقه و بازدید از مزیت ها و ظرفیت های موجود را فراهم خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به هدفگذاری مراودات اقتصادی 30 میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه، یادآور شد: در این بین آذربایجان غربی نقش مهمی را ایفا می کند و اطمینان داریم که دایر شدن این خط پروازی علاوه بر صرفه جویی در وقت و زمان ، توسعه صادرات را نیز به همراه خواهد داشت.
 

کد خبر 2050937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha