۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۵۹

وزیر ارشاد:

کاش می‌شد چند میلیون دانشجو را زیر پوشش بن کارت قرار دهیم

کاش می‌شد چند میلیون دانشجو را زیر پوشش بن کارت قرار دهیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نمایشگاه کتاب امسال برای بن کارت دانشجویی حدوداً 250 هزار دانشجو ثبت‌ نام کردند، اما کاش می‌توانستیم چند میلیون دانشجو را تحت پوشش قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ارائه خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دانشجویان در این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: در این دوره سعی شد مانند سال‌‌های گذشته خدمت ‌رسانی ویژه‌ای به دانشجویان در راستای ارائه یارانه‌ها صورت بگیرد؛ برای مثال، برای بن کارت دانشجویی حدوداً 250  هزار دانشجو ثبت‌ نام کردند، اما کاش می‌توانستیم چند میلیون دانشجو را تحت پوشش قرار دهیم.

وی ادامه داد: ما سعی کرده‌ایم نمایشگاه صرفاً فروشگاه نباشد و برنامه‌های جنبی متعددی را در نمایشگاه داشته باشیم؛ به همین دلیل از تمامی اهل فکر و اندیشه برای حضور در نشست‌های نمایشگاه دعوت شد و تلاش شده است رونمایی و نقد و بررسی کتاب‌های متعددی را در نمایشگاه داشته باشیم و همه سلایق را در نمایشگاه پوشش دهیم تا کسانی که دوستدار کتاب هستند حداقل چند روز را به نمایشگاه اختصاص دهند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که با افزایش نرخ کاغذ، قیمت برخی از کتاب‌ها بالا رفته است و دانشجویان قادر به خرید کتاب نیستند و در این باره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه راهکاری اندیشیده است؟ گفت: در بحث قیمت‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دخالتی ندارد و بیشتر تشکل‌های نشر هستند که وارد می‌شوند.

وی افزود: البته معاونت امور فرهنگی با این تشکل‌ها در تعامل است که اجحافی در این باره صورت نگیرد. به هرحال قیمت کتاب، تابعی از قیمت‌های دیگر است و به دلیل فضایی که ایجاد شده است قیمت کتاب‌ها افزایش پیدا کرده و باید راهکارهایی از سوی انجمن‌ها اندیشیده شود.

کد خبر 2051429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha