۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۰:۳۳

تویسرکانی:

تحمیل یک فرد به جامعه با خلق حماسه سازگاری ندارد/ باید مواظب حماسه سوزها باشیم

تحمیل یک فرد به جامعه با خلق حماسه سازگاری ندارد/ باید مواظب حماسه سوزها باشیم

همدان - خبرگزاری مهر: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: در کشور دو خط حماسه سوزها و خط حماسه سازها وجود دارد و ما باید مواظب حماسه سوزها باشیم و با شاخص های آنها آشنا شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی در همایش سرگروه های تربیتی حلقه صالحین که عصر یکشنبه در خانه معلم همدان برگزار شد با بیان اینکه کلمه حماسه یک کلمه انقلابی، جهادی و فرهنگ شور و شعور است گفت: به نقش بسیج در خلق حماسه سیاسی باید توجه شود چرا که اگر معرفت به این نقش آفرینی ها نداشته باشیم در نقطه مقابل خواست مولا حرکت می کنیم وهر کس که ارزش های امام و شهدا برای او مهم است لازم و بایسته است که به این نقش و چگونگی ایفای آن فکر کند.

وی افزود: رهبر معظم فرمودند که حماسه دستوری و بخشنامه ای نیست و از دل می جوشد و اگر امید بود فضای حماسه ایجاد می شود.

شورای نگهبان 10 روز وقت دارد که زوایای مختلفی را از هاله ابهام بیرون بیاورد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بحث انتخابات چند ماهی است آغاز شده و هر قدر به 24 خرداد نزدیک می شویم التهاب سیاسی و مباحث سیاسی در کشور بیشتر می شود ادامه داد: دیروز تا حدودی آرایش سیاسی مشخص شد و شورای نگهبان 10 روز وقت دارد که زوایای مختلفی را از هاله ابهام بیرون بیاورد.

حجت الاسلام تویسرکانی به هفت شاخص حماسه سوزها اشاره کرد و اظهار داشت: اگر ما شاخص های حماسه سوزها را بشناسیم دچار فریب نمی شویم و با توجه به این شاخص ها افراد حماسه سوز مشخص می شوند.

وی با بیان اینکه حماسه سوزان در نقطه مقابل حضرت آقا حرکت می کنند و اجازه نمی دهند تدابیر ایشان عملی شود، بیان کرد: ایجاد آشوب و تنش در فضای جامعه نخستین شاخص حماسه سوزها است، از الزامات حماسه آرامش است و فضای کشور باید آرام و عقلانی و به دور از هیجانات کاذب باشد، هر سخن و هر اقدامی که خط آشوب را تحریک کند حماسه سوزی است و به آن جریان ها و اشخاص باید به دیدی نگاه شود که در مسیر دشمن حرکت می کنند.

دیروز فضای وزارت کشور فضای تنش بود

تویسرکانی با بیان اینکه دیروز فضای وزارت کشور فضای تنش بود و برای درگیری ایجاد شده پلیس وارد کار شد، گفت: شخصی به حرکت احمدی نژاد اعتراض کرد که چرا همراه مشایی آمده است و می گفت که این که یک رئیس جمهور بیاید یک بدعت است و عمل رئیس جمهور را نیز عمل مجرمانه دانست.

وی با بیان اینکه امروز سخنگوی شورای نگهبان نیز عمل احمدی نژاد را عملی مجرمانه دانستو  افزود: باید فضای امنیت و آرامش ایجاد شود و در فضای تنش و آشوب حماسه خلق نمی شود و ما به عنوان بسیج باید مواظب باشیم و حلقه های صالحین، بسیجیان و سرگروه های حلقه های صالحین باید هوشمندانه عمل کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین شاخصه دوم حماسه سوزان را زیر سوال بردن انتخابات آزاد دانست و ادامه داد: حماسه زمانی شکل می گیرد که مردم ایران در انتخاب رئیس جمهور احساس آزادی کنند و احساس تحمیل یک شخص نباشد و احساس نکنند که رهبر، رئیس جمهور، مجلس، دولت، سپاه، بسیج یا هر جای دیگر به دنبال تحمیل شخص خاصی است.

تحمیل یک فرد به جامعه با خلق حماسه سازگاری ندارد

تویسرکانی با بیان اینکه تحمیل یک فرد به جامعه با خلق حماسه سازگاری ندارد، گفت: حضرت آقا در مشهد فرمودند که من یک رای دارم و کسی هم از رای من خبر ندارد و هر کس هم اگر چیزی گفت دروغ گفته است.

وی ادامه داد: ممکن است در روز انتخابات پیامک زده شود که رای رهبر فلان شخص است ولی ایشان می گویند که تا قبل از انتخابات کسی از رای من خبر ندارد.

تویسرکانی با اشاره به اینکه یک شایعه وسیع درست می کنند که بسیج و سپاه به دنبال فلان فرد است، اظهار داشت: و ما می گوییم که اگر بخواهیم حرکتی را آغاز کنیم از حلقه های صالحین استفاده می کنیم که هرگز چنین چیزی نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه شبکه های ماهواره ای می خواهند بگویند بسیج و سپاه در انتخابات تاثیر گذار است افزود: من در جایی سخنرانی کردم و گفتم که بسیج خنثی نیست و شبکه های ماهواره ای به خاطر این حرف من جنجال به پاکردند.

وی با بیان اینکه تحمیل یک فرد از سوی یک شخصیت یا نهاد در مردم احساس تحمیل ایجاد می کند و از حماسه سازی جلو گیری می کند ادامه داد: حماسه سوزها می خواهند بگویند که رئیس جمهور از قبل مشخص شده است، کاری که الان شبکه های ماهواره ای انجام می دهند.

حماسه سوزها سعی می کنند که وضع کشور را خیلی سیاه و تیره و تاریک نشان دهند

تویسرکانی به شاخصه سوم حماسه سوزها یعنی سیاه نمایی پرداخت و گفت: حماسه سوزها سعی می کنند که وضع کشور را خیلی سیاه و تیره و تاریک نشان دهند و ما معتقدیم که در دولت آقای احمدی نژاد کارهای اقتصادی بزرگی صورت گرفته و تلاش و سخت کوشی و رفتن به میان مردم از نقاط قوت این دولت بوده است که دولت های بعدی هم باید داشته باشند.

وی ادامه داد: از نظر اقتصادی، فناوری، علم، روحی، روانی و رفاه کشورمان رو به رشد است؛ در مسائل اقتصادی مشکل داریم اما تحریم ها نتوانست ما را فلج کند و ما کشورمان در میسر رشد حرکت می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کسی نباید فکر کند که می خواهد سوپرمن شود، گفت: مشکل، تنگنا و سوء مدیریت در کشور داریم اما باید منصفانه رفتار کنیم.

تویسرکانی دادن شعارهای تند را از دیگر شاخصه های حماسه سوزها دانست و عنوان کرد: گاهی کاندیداها شعارهایی که در حیطه اختیارشان نیست می دهند مثلا کسی که دم از تغییر می زند و می گوید باید همه چیز را تغییر دهیم آیا شامل دین، قانون اساسی و غیره نیز می شود، رئیس جمهور مجری قانون است و قانون گذار نیست.

وی پنجمین شاخصه حماسه سوزها را عدم پایبندی به قانون در تمام مراحل انتخابات برشمرد و افزود: در تمام مراحل انتخابات ما قانون داریم و به هیچ وجه نقطه کور و مبهمی وجود ندارد و کسی که حماسه سوزی می کند می گوید من این را قبول ندارم مثلا آقای سینه چاک مشایی می گوید اگر مشایی رد صلاحیت شود،اگر مردم مطالبه کنند تایید می شود این شخص می گوید که مردم اگر مشایی رد صلاحیت شد به خیابان ها بریزید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما نباید برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کنیم شورای نگهبان 12 نفر انسان عاقل و ولایی هستند و اگر کسی را تایید کردند ما نیز باید بپذیریم.

وی با بیان اینکه رد صلاحیت افراد به این معنی نیست که اصلا صلاحیت ندارند، گفت: اگر کسی رد صلاحیت شد به این معنا نیست که در پست خود نیز صلاحیت ندارد یعنی صلاحیت پست رئیس جمهوری را ندارد و هم اصولگرایان و هم این طرفی ها و آن طرفی ها باید بگذارند که شورای نگهبان کار خودش را انجام دهد.

تویسرکانی با بیان اینکه ما بسیجی ها باید فراجناحی فکر کنیم، گفت: ما نباید به یک جبهه و جناح گره بخوریم بسیج و سپاه شمشیر ولایت هستند نه شمشیر جناح ها.

وی با اشاره به اینکه ما به همه شخصیت ها احترام می گذاریم ادامه داد: ما به دنبال حماسه سیاسی هستیم و هر کس که منتخب مردم شد ما به وی احترام می گذاریم و عدم پایبندی به قانون با حماسه سازی منافات دارد.

افشا گری فرهنگ وارد شده از غرب است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افشا گری را فرهنگ وارد شده از غرب دانست و گفت: ششمین شاخص حماسه سوزها افشا گری است و فضای افشاگری فضای ضد دینی است، رهبر در جلسه ای فرمودند فرهنگ دینی ما ستارالعیوب است و افشاگری از شاخص های فرهنگ غرب است؛ در فرهنگ غرب اگر کسی بخواهد توبه کند باید برود پیش کشیش اما در فرهنگ ما اگر کسی گناه کرد بین خود و خدا توبه می کند.

می گم می گم ها و بگم بگم ها در مناظره احمدی نژاد با میرحسین مورد تایید نبود

حجت الاسلام تویسرکانی افزود: می گم می گم ها و بگم بگم ها در مناظره احمدی نژاد با میرحسین مورد تایید نبود و رهبر در خطبه مشهور نماز جمعه فرمود من این رفتار را نمی پسندم یا در جمعه سیاه که احمدی نژاد آن نوار را در مجلس گذاشت باعث ایجاد سوال هایی در ذهن مردم شد که کی برده و کی خورده است؟ و آقا فرمودند که اشتباه بود و افشاگری به معنی افشاگری اسرار مردم حرام است.

وی افزود: در مورد کاری که دیروز احمدی نژاد برای مشایی کرد اگر اعتراض کنیم افشاگری نیست افشاگری یعنی وارد حریم خصوصی فرد شویم و یک حرف درست و صد حرف غلط در کنارش بیاوریم.

تویسرکانی ناامنی را آخرین شاخص حماسه سوزها بیان کرد و ادامه داد: فضای ترور، انفجار و مسائل امنیتی حماسه سوزی می کند و قطعا دشمن برای این موارد برنامه ریزی کرده است، امروز در پاکستان انتخابات بود و ده ها تن بر اثر انفجار کشته شدند هفته پیش در عراق انتخابات بود و تعدادی کشته شدند.

وی با بیان اینکه یک بسیجی باید به مسائل امنیتی دقت کند چرا که مسائل امنیتی خیلی مهم است، گفت: ایجاد امنیت از الزامات حماسه سازی است و به عنوان سربازان ولایت باید در نقطه مقابل حماسه سوزها باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما بسیجیان باید ویژگی کاندیدای اصلح را برای مردم تبیین کنیم، به مردم امید دهیم، از ایجاد فضای تنش و تخریب جلوگیری کنیم اگر کسی تخریب شود حماسه سیاسی اتفاق نمی افتد.

تویسرکانی با اشاره به این سخن هاشمی رفسنجانی که ما با اسرائیل سرجنگ نداریم و اگر عرب ها جنگ می کنند ما حمایت می کنیم گفت: ما به او می گوییم پس جمله معروف امام چه می شود؟

یک روز با اسرائیل دچار نبرد نهایی خواهیم شد

وی با بیان اینکه ما یک روز با اسرائیل دچار نبرد نهایی خواهیم شد، گفت: بشار اسد دارد تاوان دفاع از مقاومت را می دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه نباید به کسی تهمت زده شود اظهار داشت: هاشمی گفته کلنگ تمام کارهای صورت گرفته در دوره احمدی نژاد را من زدم و در دولت احمدی نژاد کارهای کوچکی صورت گرفته است و ما داریم می بینیم که هدفمندی یارانه ها و سهمیه بندی سوخت کار بزرگی بود که در دولت احمدی نژاد صورت گرفت.

تویسرکانی با بیان اینکه 10 یا 15 سال پیش آقایی گفت که ما باید فضای انتخابات را فضای قرمز و آبی کنیم ادامه داد: رهبر معظم فرمودند که این کار در فضای  انتخابات اشتباه است و قرار است که کسی مسئولیت را برعهده گیرد و همه ما باید در اداره کشور به او کمک کنیم ؛ و بسیجیان باید مواظب باشند که در عرصه انتخابات در مسیری حرکت کنند که مدنظر آقا است.

وی در پایان ضمن تبریک ولادت امام باقر(ع) با بیان اینکه امام باقر موسس حرکت های علمی در شیعه بوده است گفت: در مراکز حوزه علمیه آن زمان 30 علم تدریس می شده است نه فقط علومی مثل فقه بلکه شیمی و فیزیک و غیره نیز تدریس می شد و این حضرت موسس روشن گری های علمی در شیعه بوده است که تا امروز شاهد این حرکت هستیم.

کد خبر 2053430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha