۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۳۵

انتخابات 92 در آئینه رسانه‌ها؛

احتمال طرح عدم كفايت سیاسی احمدی نژاد در مجلس/ موسوی: آمدن هاشمی بازی نظام است

احتمال طرح عدم كفايت سیاسی احمدی نژاد در مجلس/ موسوی: آمدن هاشمی بازی نظام است

از مهمترین اخبار انتخاباتی امروزمی توان به طرح عدم كفايت سیاسی احمدی نژاد در مجلس در صورت ایستادگی در برابر قانون و پیغام ویژه فرزند یکی از کاندیداها به محسن رضایی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمتر از یک ماه تا یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و این در حالی است که اخبار موثق و غیر موثق حول این انتخابات و کاندیداهای احتمالی آن هر روز در رسانه های کشور منتشر می شود. خبرگزاری مهر برخی از مهمترین این اخبار را به صورت روزانه منتشر می کند.

اگر هاشمی ردصلاحیت شد باید انتخابات را تحریم کنیم

مشرق: روز گذشته جلسه ای در محل یکی از احزاب نزدیک به طیف کارگزاران درباره انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شد که یکی از چهره‌های نزدیک به کارگزاران و هاشمی رفسنجانی در آن به سخنرانی پرداخت.

این چهره نزدیک به هاشمی رفسنجانی که پیش از این نیز احتمال کاندیدا شدنش در انتخابات مطرح شده بود بار دیگر شبهه تقلب در انتخابات سال 88 را مطرح کرد و پیش بینی کرد در صورتی که آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان نامزد اول اصلاح طلبان تایید صلاحیت نشود، باید انتخابات را تحریم کرد.

مشاور هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص، در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: اکنون، بسیاری از مردم و فعالان سیاسی به من تلفن و پیامک زدند و تبریک گفتند که آقای هاشمی نامزد شده. این موجی که به راه افتاده است، را باید سرپا نگهداشت و اجازه نداد شور و اشتیاق مردم کم شود، چون می توان با استفاده از این استقبال مردمی، شورای نگهبان را قانع کرد هاشمی را تایید صلاحیت کنند. در غیر این صورت، انتخابات تحریم است و کسی پای صندوقها نخواهد رفت.

پیغام ویژه فرزند یکی از کاندیداها به محسن رضایی

تسنیم : محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری امروز در جمع گروهی از هوادارن خود در تهران در پاسخ به سوالی درباره پیوستن به ائتلاف پیشرفت و یا کنار رفتن به نفع هاشمی‌رفسنجانی گفت: هر چند از نظر اخلاقی برایم سخت است که دست به افشاگری بزنم ولی به دلیل اینکه این نوع شایعات به صورت حساب شده مطرح می شود، ناگزیر هستم مطالبی را بیان کنم.

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: تاکنون چندبار از سوی برخی ائتلاف‌ها و همچنین از سوی یکی از نامزدهای انتخاباتی پیشنهاداتی برای کنار رفتن من صورت گرفته که قبول نکردم و تا آخر نیز نخواهم پذیرفت.

رضایی خاطر‌نشان کرد: 3  ماه پیش یکی از ائتلاف‌ها به من پیشنهاد داد که شما اگر کنار بروید، در دولت آینده هر پست و مقامی که بخواهید، به شما می‌دهیم و 3 روز پیش نیز یکی از نامزدهای انتخاباتی که در آخرین لحظات ثبت‌نام کرده، از طریق فرزندش به یکی از اعضای خانواده‌ام گفت که به سودتان است محسن رضایی به نفع پدر من کنار برود.

 طرح عدم كفايت سیاسی احمدی نژاد در مجلس در صورت ایستادگی در برابر قانون

فردا : مهدي دواتگري عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي از احتمال عدم تمكين احمدي ن‍ژاد در صورت رد صلاحيت رحيم مشايي خبر داد و گفت: تجربه نشان داده كه احمدي ن‍ژاد وقتي كار غير قانوني انجام مي دهد،‌ از روي روحيه اي كه دارد نسبت به كار غير قانوني خودش اصرار مي كند و پيش بيني من اين است كه وي در صورت رد صلاحيت مشايي،‌ به راي شوراي نگهبان تمكين نكرده و نسبت به تحقق خواسته نامشروع و غير قانوني خود اصرار خواهد كرد.  
 
وی با بيان مطلب فوق خاطر نشان ساخت: رئيس جمهور قسم ياد كرده كه پاسدار و مسئول اجراي قانون اساسي باشد و يقينا وقتي در اصل 99 و 115 قانون اساسي بررسي صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري بر عهده شوراي نگهبان گذاشته شده، مقاومت احمدي ن‍ژاد در قبال تصميم شوراي محترم نگهبان نقض آشكار قانون اساسي توسط رئيس جمهور تلقي مي شود و اگر رئيس جمهور در برابر قانون مقاومت كند،‌ به نظر مي آيد مجلس بايد عدم كفايت رئيس جمهور را در دستور كار قرار دهد.

کارگزاران ستاد هاشمی را در اختیار گرفته‌اند

تسنیم  : حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات با بیان اینکه ستاد هاشمی رفسنجانی تبدیل به ستاد کارگزاران شده است، گفت: همه گروه‌ها به این موضوع اعتراض دارند و همه ما را ناراحت کرده است؛ فکر نمی‌کردیم که ستاد هاشمی اینگونه شود و فقط اعضای حزب کارگزاران ستاد وی را بگیرند و هیچ گروه دیگری به ستاد دعوت نشود.

دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات ادامه داد: اگر اینطور باشد همکاری برای گروه‌های اصلاح‌طلب مشکل می‌شود که فقط ستاد انتخاباتی متشکل از اعضای کارگزاران باشد و باقی گروه‌ها هیچ کاره باشند؛ این مسئله برای باقی گروه‌ها سنگین است و به این مسئله واکنش نشان خواهیم داد.

موسوی: آمدن هاشمی بازی نظام است

مشرق : میرحسین موسوی آمدن هاشمی رفسنجانی به صحنه انتخابات را بازی نظام دانسته و گفته است آنها می خواهند با آوردن هاشمی و رقم زدن یک مشارکت بالا، القا نمایند که مردم به سلامت انتخابات ایمان دارند و ادعای تقلب در سال 88 یک دروغ بزرگ بود.

احمدی نژاد مجبور بود مشایی را همراهی کند

فارس : حجت الاسلام بهمن شریف زاده یکی از چهره‌های نزدیک به دولت در مورد چرایی همراهی مشایی توسط رئیس جمهور گفت : احمدی‌نژاد مجبور بود که مشایی را همراهی کرده و بگوید احمدی‌نژاد مشایی است زیرا اتفاقاتی در دولت در حال رخ دادن بود.

وی درباره اینکه این اتفاقات چه بوده است افزود : نمی‌توانم بیان کنم  ولی شاید در آینده حقایق این چند روز را که منجر به حضور احمدی‌نژاد در ستاد انتخابات شد را بگویم.

آقای "م.ه":  عملا من رئیس‌جمهور خواهم بود

فارس : شنیده شده است (م.ه) فرزند ارشد یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در ملاقاتی با سید محمد خاتمی و در پاسخ به نگرانی‌ها نسبت به کهولت سن و ناتوانی جسمی پدرش، با صراحت پاسخ داده بود: نگران نباشید، عملا من رئیس‌جمهور خواهم بود!

کرباسچی: جناح مقابل اصلاحات انتخابات را فرمالیته می‌دانند

خبرآنلاین : غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران درباره علت حضور دوباره اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری درحالی که هنوز مدعی عدم سلامت انتخابات قبلی هستند ، با بیان اینکه این مسئله را تناقض نمی‌داند گفت: به نظر من مدعی اصلی انتخابات اصلاح‌طلبان هستند. آن طرف که خیلی عقیده‌ای به انتخابات ندارد. آن‌ها بیشتر انتخابات را فرمالیته می‌دانند. در واقع جناح مقابل اصلاحات آن مقداری که اصلاح طلبان معتقد به انتخابات هست، هیچوقت معتقد نبوده است.

کد خبر 2057532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha