۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۰۴

تقدير از اساتید برتر و پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز/ افزایش 40 درصدي تعداد مقالات

تقدير از اساتید برتر و پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز/ افزایش  40 درصدي تعداد مقالات

شيراز - خبرگزاري مهر: تقدير از اساتید برتر و پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزایش 40 درصدي تعداد مقالات در اين دانشگاه و... از مهمترين اخبار دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

به گزارش خبرگزاري مهر، در مراسم بزرگداشت استاد، از اساتید برتر و پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز قدردانی شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه گفت: به منظور قدردانی از زحمات یکساله اساتید دانشگاه، هرساله مراسمی برگزار می شود که امسال طی این مراسم از اساتید در زمینه های مختلف قدردانی شد.

دکتر محمد مهدی ثاقب افزود : امسال از 37 استاد نمونه در سال 91 و 45 استاد ارتقا یافته در سال گذشته تقدیرشد.

وی اظهار داشت: با توجه به لزوم قدردانی اززحمات اساتیدی که به افتخار بازنشستگی نائل شده اند از 28 نفر از اساتیدی که در سال گذشته بازشسته شده اند و همچنین 14 نفر از اساتید پیشکسوت نیز قدردانی شد.

دکتر ثاقب با اشاره به برگزاری جشنواره شهید مطهری بیا ن کرد: اساتیدی که در این جشنواره موفق به کسب مقام دانشگاهی و کشوری شده اند از دیگر گروه هایی بودند که از آنها تقدیر به عمل آمد.

وی از استخدام 49 استاد جدید در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 91 خبر داد و گفت: این اساتید نیز در آیین بزرگداشت مقام استاد به سایر همکاران خود معرفی شدند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه کننده خدمات ارزنده ای در کشور است

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای سابقه بسیار خوب و ممتازی در کشور است، اظهار داشت: این دانشگاه بعد از انقلاب با شتاب بسیار زیادی در حال ارایه خدمات ارزنده ای به کشور می باشد .

بهرام عین اللهی با حضور در شیراز و شرکت در مراسم بزرگداشت اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: امیدواریم این شتاب ارائه خدمت، همچنان ادامه داشته باشد و ما شاهد موفقیتهای بیشتری در این دانشگاه باشیم .

وی گفت: امروزه در دنیا شاهد تغییرات وسیعی هستیم و ابر قدرت ها و کشورهای پیشرفته غلبه و سلطه خود را از نظامی به سلطه علمی تغییر داده اند .

دکتر عین اللهی تصریح کرد: در حال حاضر سلطه سیاسی از طریق سلطه علمی بدست می آید و ابرقدرتها از طریق جذب نابغه های سایر کشورها سعی بر گسترش سلطه خود دارند .

وی با اشاره به ایثارگری های دوران دفاع مقدس و اینکه امروز حدود 40 هزار مجروح شیمیایی در کشور داریم، بیان داشت: اکنون شاهد نوعی دیگر از هجوم ناجوانمردانه دشمنان هستیم که جنگ نرم است و درآن دانش و علم ما مورد حمله قرار گرفته و دانشمندان ما را ترور می کنند .

دکتر عین اللهی افزود: در این مقطع زمانی ما باید تکلیف خود را بدانیم و تلاش دانشگاهیان همه در جهت پیشرفت و پیشبرد علمی باشد که به مردم نفع برساند و باید در راستای آن کمک کنیم که وابستگی مملکت ما هرروز کمتر شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: ما در نظام بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی باید علمی را دنبال کنیم که موجب سلامت مردم شود و این نکته را مورد نظر قرار دهیم که سلامت مردم تنها با تامین دارو و درمان میسر نیست و باید به پیشگیری هم توجه شود .

دکترعین اللهی افزود: امروزه تمرکز علمی در دانشگاه مرکز و سپس صادر کردن به سایر نقاط مورد پذیرش نیست و باید عدالت علمی مورد توجه قرار گیرد که انتقال علم و دانش به شهرستانهای لار، گراش، ممسنی، فسا و جهرم در استان فارس در این راستا موجب توسعه و محرومیت زدایی از این مناطق شده است .

وی با قدردانی از اساتید گفت: مهمترین شاخصه استاد، دانشجوپروری است که اساتید باید این مسئله را مورد نظر داشته باشند و علاوه بر این به خودسازی و به روز کردن دانش خود نیز بپردازند.

تعداد مقالات در دانشگاه علوم پزشکی شیراز 40 درصد افزایش داشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش 40 درصدی تعداد مقالات این دانشگاه در سال 91 نسبت به سال قبل خبر داد .

دکترمحمد هادی ایمانیه در مراسم قدردانی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: سال گذشته موقعیتی بوجود آمد که ما موفق شدیم به راه های روی پای خود ایستادن و خود کفایی دست پیدا کنیم که این موفقیت با تلاش تمامی دست اندرکاران و اساتید میسر شد.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه دشمنان ادعا کرده بودند که مسایل مربوط به علوم، تحقیقات، پژوهش و دارو را وارد مسایل سیاسی نمی کنند اما اینگونه عمل نکردند و با ایجاد مشکلاتی در چاپ مقالات، جستجوهای علمی ثبت نام در کنگره ها، خرید کتابهای علمی و تجهیزات پزشکی مصرفی و غیر مصرفی، چهره واقعی خودرا نمایان کردند که در کشور ازاین تهدید به عنوان فرصتی برای خوداکتفایی استفاده شد .

دکتر ایمانیه بیان کرد: بر همین اساس جلسه هایی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل شد و درآن ها راه هایی برون رفت از این گونه مشکلات و وابستگی ها بررسی گردید که گرچه سخت بود اما با موفقیت همراه شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 120 رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه وجود دارد و بیش از 50 مرکز تحقیقاتی در حال فعالیت است، گفت: اکنون شیراز در چهار حیطه به عنوان قطب کشوری مطرح است و به زودی در یک یا دو زمینه دیگر هم به عنوان قطب در کشور معرفی می شود.

دکتر ایمانیه با اشاره به اجرای برنامه پزشک در فارس افزود: پزشک خانواده با همدلی و همراهی بین دانشگاه ، سازمان های بیمه ، مدیریت ارشد استان و کشور در فارس آغاز شد که براساس آن سعی است که درمان محوری به سلامت محوری تبدیل شود و کاهش پرداخت هزینه از جیب مردم داشته باشیم.

وی تصریح کرد:برای رسیدن به این مورد تا حدودی پیشرفت کرده ایم ولی هنوز نیاز به گذشت زمان است تا به طور کامل ازمزایای برنامه پزشک خانواده  بهره مند شویم.

كلنيك دندانپزشكي و تشخيص طبي فاطمه بنار اوز افتتاح شد

كلنيك دندانپزشكي و تشخيص طبي فاطمه بنار اوز به همت نیک اندیش اوزی وارد عرصه ارایه خدمت به مردم شد.

اين كلنيك به همت خير بزرگوار شهر اوز حاج احمد خلوتي وبا هزينه اي افزون بر يك ميليارد و150ميليون تومان ودرسه طبقه ساخته شده است .

علاوه بر این خيرين عرصه سلامت شهر فيشور نیز در احداث تعداد چهار واحد مسكوني خانه پزشك مشارکت كردند و این واحدها با صرف هزينه اي افزون بر 320ميليون تومان به بهره برداری رسیدند.

کد خبر 2057672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha