۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۰

محمد قهرمان به خاک سپرده شد

محمد قهرمان به خاک سپرده شد

پیکر محمد قهرمان شاعر فقید کشورمان صبح امروز سه‌شنبه با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بهشت‌رضای مشهد به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیکر زنده‌یاد محمد قهرمان شاعر خراسانی کشورمان، صبح امروز سه‌شنبه 31 اردیبهشت تشییع و در بهشت رضای شهر مشهد به خاک سپرده شد. در این مراسم افرادی از جمله شاعران و برخی مدیران فرهنگی از جمله منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز حضور داشتند.

واعظی ضمن شركت در مراسم تشييع پیکر قهرمان با ادای احترام به اين شاعر پيشكسوت خراسانی گفت:‌ مرحوم قهرمان يكی از بزرگترين شاعران و سخن پردازان اين مرز و بوم به شمار می‌رفت، به همين علت پيام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی كه خود يكی از كارشناسان خبره در زمينه شعر و ادبيات هستند، نشانه‌ای از جايگاه رفيع علمی و ادبی اين استاد گرانقدر است.

واعظی در پايان سخنانش، درگذشت اين شاعر را به خانواده وی و جامعه ادبی و فرهنگی كشور تسليت گفت.

محمد قهرمان متولد سال 1308 در تربت حیدریه بود و چندین مجموعه شعر را در کارنامه خود دارد. تصحیح و چاپ چند دیوان از شاعران مختلف، از دیگر موارد موجود در کارنامه این شاعر فقید است.

قهرمان که از شاعران شناخته شده در زمینه سبک هندی به شمار می‌رفت، مدت‌ها از سرطان رنج می‌برد و سرانجام در شامگاه شنبه بيست و هشتم ارديبهشت درگذشت.

کد خبر 2059591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha