۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۰۱

دهمرده مطرح کرد:

احداث سد معشوره آرزوی همیشگی مردم لرستان بود/ مطالعه و اجرای 19 سد در استان

احداث سد معشوره آرزوی همیشگی مردم لرستان بود/ مطالعه و اجرای 19 سد در استان

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان با اشاره به اینکه احداث سد معشوره آرزوی همیشگی مردم لرستان بود، گفت: این سد که ظرفیت ذخیره یک میلیون و 200 هزار مترمکعب آب را دارد امروز با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله دهمرده ظهر شنبه در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس جمهوری با اشاره به اینکه هر کدام از سفرهای رئیس جمهور به لرستان منشا خیرات و برکات فراوانی برای این استان بوده است، اظهار داشت: همه کارهایی که دولت در کشور و به ویژه در لرستان انجام داده است یک رکورد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه دغدغه دولت از جنس خدمت بی منت به مردم است، افزود: وجود آقای احمدی نژاد در همین مقطعی که من به عنوان استاندار در لرستان فعالیت می کنم بسیار پربرکت بوده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در مدتی که من در لرستان حضور دارم اتفاقات بزرگی توسط دولت انجام شده و یا در حال انجام است، تصریح کرد: در سال 90 چهار پروژه بزرگ توسط آقای رئیس جمهور کلنگ زنی شد که اعتبار مربوط به آنها چندین برابر اعتبار مربوط به پروژه های زیرساختی تاریخ استان بوده است.

دهمرده با اشاره به اینکه قبل از دولت نهم و دهم در استان لرستان هیچ سدی وجود نداشت که در حد چند میلیون مترمکعب آب را ذخیره کند، ادامه داد: در حالیکه در حال حاضر 19 پروژه سد سازی در لرستان در حال مطالعه و انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سفر امروز رئیس جمهور به لرستان چند پروژه مهر ماندگار نیز افتتاح شدند، اظهار داشت: استان لرستان با 50 پروژه مهر ماندگار جزء برترین استانها در این زمینه است.

استاندار لرستان با بیان اینکه 21 پروژه مهر ماندگار در لرستان آماده افتتاح در سفر هیئت دولت بود، یادآور شد: البته به دلیل بدی آب و هوا سفر هیئت دولت به لرستان لغو شد که ما انتظار داریم سفر هیئت دولت به لرستان به زودی شکل بگیرد.

دهمرده با اشاره به اینکه احداث سد معشوره آرزوی همیشگی مردم لرستان بود، گفت: این سد که ظرفیت ذخیره یک میلیون و 200 هزار مترمکعب آب را دارد امروز با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شد.

وی با بیان اینکه سد معشوره 36 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان کوهدشت را از دیم به آبی تبدیل می کند، تصریح کرد: این سد با اعتباری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به پروژه های عمرانی استان لرستان، اظهار داشت: قرارگاه خاتم الانبیاء به تنهایی در پروژه آزادراه خرم آباد - اراک 960 میلیارد تومان با ترک تشریفات سرمایه گذاری کرده است.

دهمرده با بیان اینکه در سفر یک روزه دکتر احمدی نژاد به لرستان دو سد مروک و ایوشان آبگیری شدند، ادامه داد: سد مروک با ظرفیت ذخیره 120 میلیون مترمکعب آب و اعتبار 120 میلیارد تومان و سد ایوشان با ظرفیت ذخیره 51 میلیون مترمکعب آب و اعتبار 50 میلیارد تومان آبگیری شدند.

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان 250 تختخوابی شهید رحیمی گفت: این بیمارستان با اعتبار 55 میلیارد تومان امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه هرکدام از پروژه هایی که امروز افتتاح شدند در ایران منحصر به فرد هستند، تصریح کرد: شان مردم لرستان ایجاب می کند که پروژه های این استان نیز منحصر به فرد باشد.

دهمرده با بیان اینکه پروژه های مختلفی از جمله 21 پروژه مسکن مهر، چهارخطه ها، راه های روستایی و شهری، کارخانه های دارویی و... در لرستان آماده بهره برداری بود، یادآور شد: جمع پروژه هایی که می توانست امروز افتتاح شود 900 میلیارد تومان بود که امیدواریم در سفر هیئت دولت افتتاح شوند.

کد خبر 2062715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha