۱۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۵۶

سوال پنجم مناظره انتخابات/ 9

حدادعادل: اقتصاد مقاومتی ما را در مقابل اتکای بیش از حد به نفت مقاوم می‌کند

حدادعادل: اقتصاد مقاومتی ما را در مقابل اتکای بیش از حد به نفت مقاوم می‌کند

حداد عادل کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال پنجم و برنامه اش برای کاهش درآمدهای نفتی گفت: اقتصاد مقاومتی ما را در مقابل مساله اتکای بیش از حد به نفت مقاوم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حدادعادل کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پنجمین سوال مناظره که به قید قرعه به نام وی افتاد مبنی بر اینکه برنامه دولت شما برای مواجهه با کاهش درآمدهای نفتی چیست؟ گفت: برای مقابله با آثار ناشی از کاهش درآمدهای نفتی باید در درجه اول به صادرات غیرنفتی توجه کنیم. ما می توانیم با افزایش صادرات غیرنفتی جای خالی صادرات نفتی را پر کنیم. کشور ما کشوری است که از نظر کشاورزی از امتیازات بالایی برخوردار است و از دالان عبوری کریدور ترانزیتی شمال- جنوب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به تنوع اقلیمی می توانیم صادرات کشاورزی داشته باشیم افزود: همچنین می توانیم از مزایای گردشگری برای تامین ارز استفاده کنیم. اینها در مقابل اتکای بیش از حد به درآمد نفتی ما را مقاوم می کند. در کنار اینها دولت باید انضباط مالی را افزایش دهد. مصرف و ریخت پاش زیاد ما را به ارز نفتی محتاج می کند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما می توانیم با  افزایش انضباط مالی کشور را اداره کنیم. اقتصاد مقاومتی می تواند کشور را در مقابل مساله نفت بیمه کند. مراد از اقتصاد مقاومتی کاهش رشد اقتصادی و فقر اقتصادی نیست بلکه عوض کردن شیوه اقتصادی و نوسازی آن است.

وی یادآور شد: باید سبک زندگی را اسلامی کنیم و با شیوه غربی نیز نمی توان زندگی کرد و طعمه توطئه غرب شویم.

حداد عادل در پاسخ به اظهارات 7 کاندیدای دیگر گفت: ملت ایران بداند ما می توانیم بدون وابستگی به نفت وضعیت خوبی داشته باشیم. واردات در 92، 53 میلیارد دلار و صادرات غیرنفتی 32 میلیارد دلار بوده است. 30 میلیارد دلار کالای واسطه ای بوده اما 8 میلیارددلار کالاهای تجملی مانند خودروهای سواری لوکس بوده است که عده ای با آن مانور تجمل می دهند،که وارد نکردنش هیچ مشکلی برای کشور پیش نمی آورد.

وی افزود:  15 میلیارد دلار برای سایر گروه‌ها هزینه شده که اگر 8 میلیارد دلار را حذف کنیم و 15 میلیارد سایر گروه‌ها را نیز به 10 میلیارد دلار برسانیم، می‌توانیم عدم توازن بین صادرات غیرنفتی و واردات را حل کنیم، که می توانیم از سایر راه ها مانند کشاورزی آن را تامین کنیم. ما می توانیم بدون نفت زندگی کنیم، اگرجلوی ریخت و پاش ها گرفته شود و دولت انضباط مالی داشته باشد.

کد خبر 2067032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha