۱۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۱۹

سوال ششم مناظره انتخابات / 11

قالیباف: برنامه ویژه برای رونق کسب و کار دارم/ واردات روغن، شکر و برنج باعث افزایش قیمت شد

قالیباف: برنامه ویژه برای رونق کسب و کار دارم/  واردات روغن، شکر و برنج باعث افزایش قیمت شد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پنجمین سوال اولین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به سوالی مبنی بر اینکه گام های عملی دولت شما برای حمایت از تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و رونق فضای کسب و کار چیست، پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف اظهار کرد: بنده برنامه ای دو ساله برای رونق فضای کسب و کار دارم که ویژگی های آن را همان طور که پیشتر اعلام کرده ام بیان خواهم کرد اما تلاش می کنم در این راه نقدینگی را هدایت کرده، سهم تولید از درآمد هدفمندی یارانه ها را پرداخت کنم و سفته بازی های موجود را جمع خواهم کرد.

وی افزود: انضباط بودجه در دولت، استقلال بانک مرکزی و ثبات در سیاست ها از دیگر کارهایی  خواهد بود که بنده دنبال می کنم تا هر هفته و هر ماه شاهد عوض شدن تصمیم ها نباشیم و این موضوع باعث نشود که یک شبه برخی میلیاردر و پولدارتر و پول فقرا یک شنبه به یک سوم کاهش یابد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری توجه به تولید و توزیع ، در نظر گرفتن سیاست های جبرانی نظیر بیمه، سلامت و تحصیل در جهت اجرایی شدن عدالت برای دهک های پایین جامعه، افزایش کیفیت در کالاهای تولید داخل و ... را از دیگر اهداف خود در جهت حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و رونق فضای کسب و کار خواند و تاکید کرد: اگر بتوانیم شبکه توزیع مخصوصاً در کالاهای اساسی را در اولویت گذاشته و دنبال کنیم به موفقیت های بسیاری در این حوزه خواهیم رسید مثلاً در کشاورزی ضمانت برای کالاهای مهم را رعایت نمی کنیم و این موضوع باعث شده است که در سال های اخیر شکر، روغن و برنج زیادی به کشور وارد شود. و  این موضوع باعث افزایش قیمت ها در شرایط فعلی شده است.

قالیباف در فرصت دو دقیقه ای خود برای پاسخگویی به انتقادات کاندیداها درباره اظهارات وی در خصوص گام های عملی برای حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و رونق فضای کسب و کار اظهار کرد: ما اگر به اقتصادهای خوب و موفق دنیا نگاه کنیم 70 درصد آنها در بخش خدمات و 30 درصد دیگر در بخش کشاورزی و صنعت است که این رشد در بخش خدمات متاسفانه در کشور ما 45 درصد است.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه ارایه خدمات در بخش های IT، حمل و نقل، آموزش و سلامت رشد اقتصادی را در کشور رونق می دهد گفت: ایجاد امنیت برای سرمایه گذار موضوعی بسیار مهم است متاسفانه در حال حاضر امنیت لازم برای سرمایه گذار در کشور مهیا نیست و ما نه درست  حسابی با فساد مبارزه می  کنیم و نه امنیت را برای سرمایه گذار فراهم می نماییم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: حتماً باید فرصت لازم به کارخانجات و سرمایه گذاری را بدهیم و مشارکت مدنی را تبدیل به اجاره به شرط تملیک کینم تا سرمایه گذاران و کارخانه داران ما بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و توسط شبکه بانکی که تسهیلات را به این بخش ارایه می کنند مصادره نشوند

وی با بیان این که باید خصوصی سازی در کشور توسعه یابد گفت: متاسفانه در حال حاضر جز بخش بسیار کوچکی سایر بخش ها به معنای واقعی خصوصی سازی نشده است.

کد خبر 2067037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha