۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۶

حاجی بابایی عنوان کرد؛

کشور بدون آموزش و پرورش اوج نمی گیرد/ آینده سند تحول بنیادین

کشور بدون آموزش و پرورش اوج نمی گیرد/ آینده سند تحول بنیادین

وزیر آموزش و پرورش با تاكید بر اینكه زیرساخت تمام امور کشور به آموزش و پرورش بر می‌گردد، گفت: هر مشکلی که در کشور وجود دارد در درازمدت آموزش و پرورش می تواند آن مشکل را حل کند و به همین دلیل همه مسوولان باید به وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم تجدید میثاق فرهنگیان و دانش آموزان با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در حرم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه امام هر آنچه دارد از خداست، اظهار کرد: این امامی که در کنار او حضور پیدا کرده ایم نشان می دهد که مانده است و از بین نرفته و باقی است.

وی با بیان اینکه اگر ما در کنار حرم حضرت امام خمینی(ره) جمع شده ایم به خاطر خدایی بودن امام است، خاطرنشان کرد: امام برای خدا قدم برداشت و برای خدا کار کرد و برای خدا گام برداشت.

حاجی بابایی اضافه کرد: این انقلاب تا روزی که روح خدایی دارد، باقی است و روزی که روح خدایی نداشته باشد اگر بخواهیم هم نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دنیا امروز امام و انقلاب را می شناسد، تصریح کرد: در این کشور هر آنچه انجام پذیرد عزت، سربلندی و افتخارآفرینی است. میراث امام رهبر عزیز انقلاب و افتخارآفرین برای همه است.

وی خطاب به فرهنگیان حاضر در حرم حضرت امام خمینی (ره) گفت: هر قدمی که برمی دارید خارج از تمام ظواهر زندگی یک قدم به سوی خدا و یک قدم به سوی ارزشهای اسلامی است و در این راه شهیدان به شما افتخار می کنند، زیرا شما در سخت ترین شرایط دین و مردان خدا را پشتیبانی کردید.

حاجی بابایی در ادامه به اجرای سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: سال 1391 بزرگترین و پرحجم ترین کارهای آموزش و پرورش رقم خورد. در اوج فعالیتهای آموزش و پرورش در سال گذشته، بزرگترین تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت اما با وجود شرایط و مشکلات عقب نشینی نکردیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول بنیادین یعنی عاشق خدا، اهل بیت، عاشورا، اسلام، امام، ملت ایران و تربیت اسلامی بودن است، گفت: تحول بنیادین درختی کوچک است که کاشته شد و در آینده گلهای آن برای ملت ایران به ارمغان خواهد آمد.

حاجی بابایی انجام تحول بنیادین را کاری سخت و طاقت فرسا توصیف و اظهار کرد: مطابق با آنچه که امام و رهبر انقلاب می گویند، تحول بنیادین یعنی ساختن دانش آموزی که اولین قدم، افتخار به خانواده و پدر و مادر آن باشد و سپس نگهداشتن احترام خدا و هدایت جامعه به سمت ثبات و آرامش است.

وی افزود: هر آنچه که مشکل در کشور وجود دارد در دراز مدت از طریق آموزش و پرورش مرتفع می شود. زیرساخت تمام کشور در تمامی امور به آموزش و پرورش بر می گردد.

حاجی بابایی با بیان اینکه هر آنچه را که می خواهیم بسازیم باید با دانش آموزان شروع کنیم، خاطرنشان کرد: اگر مسئله اول کشور آموزش و پرورش شود، آن وقت در تمامی زمینه ها شاهد شکوفایی خواهیم بود. میزان فهم هر انسانی نیز که می خواهد مسئولیت بپذیرد از آموزش و پرورش است.

وی در ادامه به سیاستهای کلی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: در این سیاستها عنوان شده است که معلم پژوهشگر است. یک کار اساسی برای آموزش و پرورش باقی مانده که کلیدی ترین مشکلات را حل می کند که باید در تعاریف بیان کنند معلم را که می دانید، معلم چیست و تعریف معلم چیست.

حاجی بابایی با اشاره به تعریفی از معلم، به نقشه جامع علمی کشور اشاره و گفت: ارتقای جایگاه علمی و منزلت اجتماعی استادان، معلمان، پژوهشگران و فناوران در راهبرد شماره 4 عنوان شده و نقشه جامع علمی کشور این چهار دسته را یکی می داند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تا آموزش و پرورش اوج نگیرد، کشور اوج نمی گیرد. معدن، زمین و صنعت مهم است اما همه اینها به برکت وجود آموزش و پرورش می تواند مهم باشد.

کد خبر 2068949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha