۱۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۱۳

شکری در گفتگو با مهر:

500 شطرنج باز در استان همدان فعالیت دارند/70 مربی برای ترویج شطرنج در مدارس آموزش دیده اند

500 شطرنج باز در استان همدان فعالیت دارند/70 مربی برای ترویج شطرنج در مدارس آموزش دیده اند

همدان - خبرگزاری مهر: رییس هیئت شطرنج استان همدان با بیان اینکه 70 مربی برای ترویج شطرنج در مدارس آموزش دیده اند، گفت: 500 شطرنج باز در رده های سنی مختلف در سطح استان همدان فعالیت دارند.

مژده شکری در گفتگو با خبرنگار ورزشی مهر با بیان اینکه همدان در داوری شطرنج سطح بسیار خوبی را دارد، اظهار داشت: با داشتن "امیر عرفان هاشمی" داور بین المللی فدراسیون شطرنج و "هادی حیدریان" که کاندیدای این عنوان است و به زودی به طور رسمی به این عنوان خواهد رسید مشکلی از نظر داوری در همدان وجود ندارد.

رییس هیئت شطرنج استان همدان با بیان اینکه شطرنج مهمترین ورزش فکری است، عنوان داشت: بسیار خوب است که این ورزش از سنین ابتدایی کودکان از سنین هفت سالگی آغاز شود تا باعث رشد و شکوفایی ذهن کودکان باشد.

وی همچنین با بیان اینکه با آغاز فصل تعطیلی مدارس تبلیغات و ثبت نام برای خانه شطرنج همدان آغاز شده می شود نیز گفت: تمام سعی و تلاش بر این است که شطرنج بازان خود را به طور رسمی در فدراسیون ثبت نام کنیم که در این زمینه از 500 شطرنج باز ما تعداد 400 نفر آنها ثبت نام رسمی شده اند.

مژده شکری درباره فعالیت شهرستان های استان نیز بیان داشت: به غیر از شهرستان رزن تمامی شهرستان های استان همدان فعال هستند و تمام این شهرستان ها با کمک گرفتن از خیرین، اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش از خانه شطرنج برخوردار شده اند.

70 مربی برای ترویج شطرنج در مدارس آموزش دیده اند

وی همچنین با بیان اینکه یکی از اهداف ویژه ما که کمک شایانی به رشد و توسعه شطرنج می کند ارتباط مستقیم با آموزش و پرورش است، گفت: باید شطرنج را به مدارس ببریم و به گونه ای عمل کنیم که در ساعت های ورزش دانش آموزان شطرنج کار کنند که در این راستا 70 مربی را برای ترویج شطرنج در مدارس آموزش داده ایم.

رییس هیئت شطرنج همدان با بیان اینکه جزو 10 هیئت برتر استان همدان هستیم، عنوان داشت: تا به این لحظه مسابقات بسیاری در سطح استان همدان برگزار شده و ما همچنین در سال گذشته بیش از 100 مسابقه را در سراسر استان برگزار کرده ایم.

وی همچنین عنوان داشت: پیشنهاد میزبانی مسابقات قهرمانی کشور آقایان را به فدراسیون داده ایم که در صورت موافقت و تامین اعتبار قطعا شاهد برگزاری این مسابقات در همدان خواهیم بود.

هدف ما در سال 92 ارتقا سطح داوری و مربیگری است

 شکری همچنین گفت: هدف ما در سال 92 ارتقا سطح داوری و مربیگری است که در این راه شاهد برگزاری کلاس های ارتقا داوری و مربیگری خواهیم بود.

وی در پایان سخنانش افزود: در حال حاضر 250 مربی در استان همدان فعالیت می کنند که اگر این عدد را تقسیم بر 500 شطرنج باز کنیم برای دو شطرنج باز یک مربی حرفه ای فعال است.

 

کد خبر 2069795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha