۱۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۹

10 هزار جلد کتاب آثار امام خمینی(ره) در بندرعباس توزیع شد/راه اندازی 10 ایستگاه معرفی امام خمینی(ره)

10 هزار جلد کتاب آثار امام خمینی(ره) در بندرعباس توزیع شد/راه اندازی 10 ایستگاه معرفی امام خمینی(ره)

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از اهدای ده هزار جلد کتاب با موضوع آثار امام خمینی(ره) در سطح شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسین مرشدی در این خصوص گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با هدف آشنا کردن اقشار مختلف جامعه با آثار مکتوب امام خمینی(ره) و ترویج فرهنگ مطالعه مفید اقدام به توزیع ده هزار جلد کتاب در این زمینه کرده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) همیشه برای مطالعه اهمیت زیادی قائل بودند و مطالعه سالم و مفید را تغذیه روح و روان می دانستند حتی در آخرین لحظات عمرشان از این امر غافل نشده و همواره توصیه‏هاى فروانی در این خصوص داشتند به ویژه اهمیت به مطالعه تاریخ تمدن اسلامى را از ضروریات دانسته که ایشان مطالعه و آگاهى را در این موضوع را زمینه‏ساز بیدارى در کشورهاى اسلامى مى‏ دانند.

حجت الاسلام مرشدی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان علاوه بر اهداء آثار مکتوب امام(ره) کتاب هایی را با محتوای مذهبی، افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره)، تاریخی، سیاسی، انقلاب، دفاع مقدس، دینی، کودک و نوجوان و ... به مناسبت این ایام إهداء کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: توزیع این کتاب ها در بین مدارس، مراکز دانشگاهی، ادارات، مراکز مردم نهاد، کانون های فرهنگی - هنری مساجد و ایستگاه های فرهنگی مستقر در سطح شهر بندرعباس که به مناسبت ایام 14 و 15 خرداد راه اندازی شده اند، صورت پذیرفته است.

وی به اجرای مناسب و درخور شأن برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه در ایام ارتحال امام خمینی(ره) تأکید کرد و گفت: برگزاری این برنامه‌ها زمینه‌های آشنایی بیش از پیش افکار عمومی به‌ویژه نسل جوان با بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی ایران و اهداف امام راحل را فراهم می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد با همکاری هنرمندان اقدام به راه اندازی 10 ایستگاه معرفی آثار امام خمینی(ره) در سطح شهر بندرعباس کرده است.

حجت الاسلام حسین مرشدی افزود: در این ایستگاه ها که با هدف ترویج آثار و اندیشه امام خمینی(ره) راه اندازی شده است بسته های فرهنگی شامل کتاب، آثار مکتوب امام راحل، وصیت نامه سیاسی-الهی، نرم افزارهای سخنرانی ها و تصاویری از زندگی و مبارزات امام خمینی(ره) در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به سه باور مهم امام راحل (ره) تأكيد كرد: باور به خدا، باور به مردم و باور به خود، هر سه به معنی واقعی كلمه در وجود امام، تصميم امام و همه حركت های ايشان تجلی داشت و این اداره کل با توزیع آثار امام خمینی(ره)سعی در معرفی هرچه بهتر و شناساندن چهره واقعی امام راحل به قشر جوان و نوجوان که آینده سازان ایران اسلامی هستند، دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال بسیار خوب مردم از این ایستگاه های فرهنگی که با وجود گذشت پاسی از شب هنوز مشغول فعالیت هستند طی توافق صورت گرفته در روز 15 خرداد نیز به توزیع بسته های فرهنگی و پخش شربت در بین عموم مردم خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: این ایستگاه های فرهنگی در گلزار شهدای بندرعباس، ورودی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ سرای طوبی، چهارراه رسالت، فرهنگ سرای شهید آوینی، امام زاده سید مظفر، ایستگاه راه آهن، فرودگاه، پارک دباغیان و ترمینال بندرعباس دایر هستند.

این ایستگاه های فرهنگی در همه شهرستان های استان توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده و با اسقبال کم نظیری روبرو بوده است.

 

 

کد خبر 2070041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha