۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۱۸

حجت الاسلام خاتمی:

رای به هر یک از کاندیداها رای به نظام اسلامی است/ نیمی از گرانی‌ها بخاطر تحریم‌ها است

رای به هر یک از کاندیداها رای به نظام اسلامی است/ نیمی از گرانی‌ها بخاطر تحریم‌ها است

ملایر- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تهران و عضومجلس خبرگان رهبری گفت: رای به هر یک از کاندیداها رای به نظام اسلامی تلقی می شود چرا که جامعه ما جامعه اسلامی و مردمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیداحمد خاتمی ظهر شنبه درنشست بصیرتی که با موضوع حماسه سیاسی درسینما فرهنگیان ملایر برگزار شد، ضمن گرامیداشت مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)گفت: روح رسالت انبیاء انسانسازی در مسیر رسیدن به اوج کرامت است و این امر مهم نیاز به ابزار دارد و مهمترین ابزار آن تشکیل حکومت دینی است.

وی گفت: دربستر حکومت دینی ارزش‌ها شکل می‌گیرد وظیفه ما دراین راستا حفظ حکومت دینی است که زمینه ساز آن حضور در تمام عرصه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه یکی از عرصه‌های حضور دفاع مقدس بود که کشور را برای همیشه در برابر تهاجم بیگانگان بیمه کرد، به تهاجم داخلی در سال 88 اشاره کرد و گفت: حضور مردم درحماسه نهم دی، انقلاب را در عرصه تهاجم داخلی بیمه کرد و نشان داد ضد انقلاب‌ها وشیطنت‌های داخلی کاری از پیش نخواهند برد و همه این موفقیت‌ها به برکت حضور مردم است.

مسئله حضور درانتخابات هم شکر و هم حق وهم وظیفه است

وی با اشاره به اینکه مسئله حضور درانتخابات هم شکر و هم حق و هم وظیفه است، گفت: شکر از آن جهت که نعمت حاکمیت بر سرنوشت خود را داریم و حق از آن جهت که هر کس حق و امتیاز رای دادن دارد و تکلیف از آن جهت که پایداری نظام بر دوش مردم استوار است و اگر مردم نباشند نظام هم وجود ندارد.

خاتمی گفت: رای به هر یک از کاندیداها رای به نظام اسلامی است چرا که جامعه ما جامعه اسلامی و مردمی است.

وی در ادامه ضمن تاکید به بیداری مردم گفت: رسانه‌های بیگانه بخصوص شبکه‌های فارسی زبان ضد انقلاب با هدف زدن تیر به نشانه  می‌گویند فلان کاندیدا، کاندیدای نظام است که اگر رای آورد بگویند انتخابات برنامه‌ریزی شده و مهندسی شده بود و اگر رای نیاورد بگویند مردم به نظام پشت کرده اند.

وی گفت: نقشه دیگر دشمنان این است که اگر احساس کنند جریان ارزشی کشور رای می آورد زمزمه عدم شرکت سرمی‌دهند.

خاتمی گفت: تا هفته گذشته نظر سنجی‌ها می‌گفتند 70 درصد مردم شرکت می‌کنند اما با نزدیک شدن به انتخابات این درصد بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های صدا وسیما گفت: نقطه قوت صدا وسیما درعرصه سیاسی است و در فتنه 88 نقش مهمی در بصیرت افزایی مردم داشت.

امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اظهار نظرهایی که در مناظرات رسانه ملی عنوان می‌شود باید نقد و تفسیر شود چرا که در نطق برخی کاندیداها کشور درعرصه آزادی بسیار سیاه‌نمایی شده است و می‌گویند فضای امنیتی بر کشور و دانشگاه‌ها حاکم است و در لفافه سخن می‌گویندو معنی این حرف این است که استبداد و خفقان بر کشور حاکم است و این سخن آنها همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.

وی گفت: اگر انقلاب را با قبل آن مقایسه کنید می‌بینید حدود 40 روزنامه که اکثر آنها مربوط به اصلاح طلبان است منتشر شده است و هرچه می‌خواهند می‌نویسند و آیا این دلیل بر آزادی نیست و آیا حضور در رسانه ملی و تریبون ملت و به صراحت گفتن این جمله غلط که فضای امنیتی بر دانشگاه‌ها و کشورحاکم است دلیل بر آزادی نیست.

اصلاح طلبان منظورشان از آزادی این است که دانشگاه‌ها اتاق جنگ باشند

خاتمی گفت: اصلاح طلبان منظورشان از آزادی این است که دانشگاه‌ها اتاق جنگ باشند و سنگری علیه نظام بشود.

وی گفت: برخی کاندیداها در خصوص مسائل اقتصادی و گرانی‌ها صحبت می‌کنند و شعار می‌دهند ناجی مردم خواهند بود و این برای جلب آراء است و گرانی از سوژه‌های دندان‌گیر آن‌هاست و ما نمی‌گوییم گرانی نیست بلکه هست و گرانی آزار دهنده هم هست اما باید با تدبیر این مسئله حل شود.

وی گفت: نیمی از گرانی‌ها بخاطر تحریم‌هاست اما اگر مانفت را هم بفروشیم تحریم بانکی هستیم و اجازه نقل وانتقال پول را به ما نمی‌دهند که البته بخشی از آنها ناشی از سوء تدبیرهاست.

وی در ادامه گفت: برخی کاندیداها می‌گویند تنش زدایی می‌کنیم و با غرب رابطه برقرار می کنیم اما کدام تنش‌ها را می‌گویند چراکه ما با هیچ کشوری تنش زایی نکرده ایم و آنها بودند که تنش درست کردند.

خاتمی گفت: دعوای غرب با ما بر سر انرژی هسته‌ای نیست و حقوق بشر برای آنها اهمیتی ندارد و آن‌ها خود حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند آنوقت برای ما دم از حقوق بشر می‌زنند.

وی گفت: برخی از کاندیداها که می گویند با غرب تعامل می‌کنند اما به قیمت زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و اصول انقلاب و هویت دینی نظام می‌خواهنداین تعامل را برقرار کنند.

وی گفت: این افراد باید بدانند مردم به آنها اجازه اینکار را نخواهند داد و آیا آنها نمیدانند پرونده آمریکا زیر دست رهبر انقلاب است و هیچ کس حق دخالت در آن را ندارد و اعتماد به غرب اعتماد به غیر خداست و می‌توان با معنویت و صبوری و مقاومت مشکلات را حل کرد.

تنها راه حل مشکل مقاومت است

امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها راه حل مشکل مقاومت است و شاهد بودیم در عرصه هسته‌ای اجازه ورود یک سانتریفیوژ را به ما نمی‌دانند اما اکنون هزاران سانتریفیوژ درکشور درحال گردش است و در اثر مقاومت 20 درصد اورانیوم درکشور غنی سازی شد که عمده مصرف آن برای بیماران سرطانی بود.

وی گفت: سیاه‌نمایی اصلاح طلبان در مناظرات بی‌سابقه بود مگر نه این است که خشونت در کشور از دوره اصلاح طلبان شروع شد و بیشترین انعطاف را به غرب نشان دادند و بیشترین لبخند را به غرب زدندو بیشتر مشکلات مردم از دوره اصلاحات شروع شد.

وی ضمن اشاره به سخن امام خمینی(ره)مبنی براینکه نگذارید حکومت بدست نااهلان ونامحرمان بیفتد، گفت: در انتخابات باید شایسته سالاری و ارزش‌ها حاکم باشد و کسانی که سیاه نمایی کردند و خدمات انجام شده را نادیده گرفتند و تعرض به شخص رهبر را داشتند لیاقت انتخاب شدن را ندارند.

وی گفت: برخی از کاندیداها در مناظرات طوری از معاونت اقوام سخن می‌گویند که گویی دراین 34 سال به اقوام ظلم شده است و آنها می‌خواهند آنها را نجات دهند که حرف آنها ظلم به نظام اسلامی است و اگر اقوام درطول انقلاب حمایت نشده‌اند پس این همه حمایت آنها از نظام در حماسه‌های مختلف چیست و آیا این حرف آنها حق شناسی است ومشخص است که این افراد نمی‌توانند اصلح باشند.

وی ضمن اشاره به قانونمداری گفت: قانونمداری ستون فقرات است و در بین کاندیدهاها افرادی هستند که پایبند به قانون هستند و دفاع از نظام برای آنها ارزش است و باید با بینش و آگاهی کاندیدای اصلح راشناسایی کرد .

وی گفت: هر کدام از کاندیداها نقطه ضعف‌هایی دارند اما تلاش کنید ارزشمدارها رای بیاورند و کسانی که ولایتمدار، دلداده مکتب دین هستند و سیاه‌نمایی درکار آنها نیست و درصدر همت‌هایش کم کردن بار سنگین مشکلات از دوش مردم است، رای بیاورد.

وی گفت: نبض نظام بدست رهبری هوشیار، فرزانه، مدبر و متعهد است و با نعمت ولایت دیگر نگران آینده کشور نیستیم و آینده کشور روشن است و این نظام ماندنی است و همکاری با نظام اسلامی سعادت بزرگی است که نصیب مردم وفادار ایران شده است.

 

کد خبر 2071488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha