۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۳۰

روحانی: این سخن که پای صندوق رفتن تاثیری ندارد سخن شیطان است 

روحانی: این سخن که پای صندوق رفتن تاثیری ندارد سخن شیطان است 

روحانی در گیلان خطاب به هوادارنش گفت : کسی شما را ناامید نکند، نگوید پای صندوق رفتن تاثیری ندارد، نگوید هر چه می خواهند از قبل تعیین شده است، اینها سخنان شیطان است شما بدانید و مطمئن باشید با هوشیاری و بیداری این ملت هیچ کسی جز شما نمی تواند رئیس جمهور تعیین کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به رشت، حجت الاسلام حسن روحانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سفر انتخاباتی خود به رشت با حضور در جمع مردم این شهر سخنرانی کرد.

وی حضور مردم را برای ایجاد حماسه 24 خرداد و  حماسه ای برای نجات کشور خواند و گفت: این حضور برای ایجاد حماسه ای است که از فقر و گرانی و بیکاری عبور کنیم.

روحانی ادامه داد: هنگامی که می خواستم اعلام کاندیداتوری کنم، دوستان به من می گفتند معضلات کشور در طول هشت سال گذشته آن قدر پیچیده شده است که قابل حل نیست، اما در هفته‌های اخیر انتخابات حضور شما مردم و وحدت و اراده شما نشان داد که هیچ مشکلی در این کشور نیست که با اعتماد و همت مردم قابل حل و فصل نباشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه کلید تدبیر در دست 75 میلیون است، گفت: کسی شما را ناامید نکند، نگوید پای صندوق رفتن تاثیری ندارد، نگوید هر چه می خواهند از قبل تعیین شده است، اینها سخنان شیطان است که می خواهند ما پای صندوق آراء نشتابیم، شما بدانید و مطمئن باشید با هوشیاری و بیداری این ملت هیچ کسی جز شما نمی تواند رئیس جمهور تعیین کند.

وی افزود: من وقتی تصمیم به حضور گرفتم، امیدم به حضور ملت پای صندوق بود، بدانید یک عده ای می خواهند بی دردسر نتیجه صندوق را تصاحب کنند.

روحانی خاطر نشان کرد: تنها راه برای پیروزی و موفقیت حضور شما در 24 خرداد است اگر هر یک از شما زنان و مردان بتوانید 10 نفر را پای صندوق بیاورید، بدانید ما پیروز انتخابات خواهیم بود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: مردم ما اجازه نخواهند داد روند هشت ساله ادامه یابد، مردم دیدند که انزوای متخصصان مدیران، درستکاران و راستگویان چه بلایی سر کشور آورد.

وی ثبت نام هاشمی رفسنجانی در این دوره از انتخابات را موجب ایجاد موج امید خواند و بیان کرد: هشت سال بود هاشمی را تخریب می کردند، به او اتهام می زدند، یادتان هست 4 سال قبل در برابر دوربین صدا و سیما چه عباراتی، چه تهمت هایی و چه پررویی هایی بود که رسانه ملی به وظیفه اخلاقی خود عمل نکرد، بخاطر یک جمله که تهمت بود یا نبود، اهانت بود یا نبود، 20 دقیقه صدا و سیما به یک نفر وقت داد، اما به آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی و حجت الاسلام ناطق نوری که به آنها تهمت زدند، فرصت دفاع داده نشد، اما موجی که در ثبت نام آیت الله هاشمی در کشور بوجود آمد به این معنی بود که مردم خواستند به فریبکاران بگویند ما مرد هوشیاری و درک و ایستادگی هستیم، ما در برابر دروغگویان و تهمت‌زنندگان سر فرود نخوهیم آورد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خطاب به مردم افزود: با امید، قدرت و شهامت در صحنه انتخابات حضور فعال یابید و بدانید آنهایی که می خواهند همان مسیر گذشته را ادامه دهند، مردم به آنها رای نخواهند داد. من مطمئن هستم اگر همه مدیران لایق را برای اداره کشور فرا بخوانیم و اگر دست همکاری توأم با تواضع به سوی اساتید، صاحب‌نظران و افراد لایق وباتجربه دراز کنیم، کشور ما از همه معضلات نجات خواهد یافت.

وی ادامه داد: اگر در کشور شرایط همدلی و برابری ایجاد کنیم و از همه افراد و سلایق بهره ببریم، مشکلات در زمان کوتاهی قابل حل و فصل است و فضای آزادتر، امن تر و اخلاقی تری در این جامعه حاکم خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه ما در شرایطی هستیم که می توانیم مشکلات مردم را حل و فصل کنیم، توضیح داد: یعنی این همه دنیا برای کشاورزی مدرن راه حل پیدا کرد، اما ما برای احیا و حل مساله چای گیلان راه حلی پیدا نکردیم، کار بجایی می رسد که بخاطر عدم صرفه در کاشت و برداشت چای، مزارع چای ما به یک‌دوم تقلیل پیدا می کند، من در کنیا دیدم که چگونه مزارع عظیم چای توانسته است چای کنیا را به سراسر دنیا صادر کند، در هند دیدم که برای مزارع چای‌کاران، دولت چه تدبیری انجام داده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: ما مشکل چای را نمی توانیم حل کنیم، آیا مشکل صید صیادان را هم نمی توانیم حل کنیم؟ مشکل صید صیادان را هم نمی توانیم حل کنیم، با ورود برنج خارجی هم نمی توانیم مقابله کنیم که به محصول داخلی لطمه وارد نکند.

روحانی با بیان اینکه گیلان سرزمین بهشت ایران است، افزود: گیلان14 هزار کیلومترمربع به اندازه سه کشور مدرن اروپایی است، اما با بی تدبیری در گیلان شاهد بیکاری هم هستیم.

وی خاطر نشان کرد: منطقه آزاد انزلی دچار مشکل است، دیگر از شهرک صنعتی رشت نمی‌گویم که کدام شهرک صنعتی کشور است که رونقی داشته باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در دوره یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عده ای از این که ما در انزوا بودیم، خوشحال بودند. این در حالی است که در طول هشت سال در مرکز تحقیقات استراتژیک فرصت بود که یکبار همه مشکلات کشور و مسائل استان ها را مورد بررسی قرار دهیم. در طول این هشت سال موفق شده ایم بیش از 400 جلد کتاب و تحقیقات بنیادین را به چاپ برسانیم، ما برنامه داریم، نیروی فکر آماده داریم، فکر می کنم همه شما هم اراده لازم را برای تغییر داشته باشید.

وی با اشاره به مشورت خود با آقایان خاتمی و هاشمی برای کاندیداتوری در این دوره از انتخابات بیان کرد: من در اداره کشور هم از اندیشه، فکر، مشورت و راهنمایی آنها استفاده خواهم کرد.

روحانی ادامه داد: ما قادریم مشکلات خارجی را حل کنیم، مشکلات خارجی با مقاله، شعار و اعلام مواضع حل نمی شود، برای حل مشکلات خارجی به شناخت جهان و فهم نقشه دنیا نیازمندیم، کار را باید به سیاستمداران و دیپلمات های لایق سپرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افزود: می گویند در دوران سازندگی و اصلاحات هم کم و بیش مشکل داشتیم، آری، اما مشکلات معمولی روزمره با مشکلات سراسر زندگی مردم را فرا گرفته باشد، قابل مقایسه نیست. عظمت و احترام ایران در سراسر جهان را در نظر بگیرید و مقایسه کنید آن دوره ها عظمت بیشتر بود، یا سال های اخیر.

وی خطاب به حاضران افزود: شما که به سفرهای حج یا کشورهای همسایه می روید، ریال شما ارزش هشت سال پیش را دارد؟ آیا گذرنامه شما ارزش هشت سال پیش را دارد؟ کم کم به جایی رسیده ایم که برای ویزا، ایرانی ها باید انگشت نگاری شوند.

روحانی یادآور شد: ما باید عزت و عظمت ایران را به این کشور بازگردانیم و بیکاری و گرانی را در کشور نابود کنیم و باید رونق اقتصادی و فضای کسب و کار را در کشور احیا کنیم، البته یارانه ادامه خواهد یافت، اما به نظر شما این یارانه کم کم قیافه صدقه پیدا نکرده است؟ یارانه باید ادامه یابد، اما ارزش پول هم ثابت بماند. ما با تقویت ارزش پول ملی در کنار یارانه مختصری که داده می شود با یارانه کالا بهای اقشار کم درآمد کمک خواهیم کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: در شرایطی هستیم که می توانیم با حضور شما مردم امید جدیدی بیافرینیم، ما منزلت و کرامت زنان را به جایگاه خود برمی‌گردانیم، زنان ما در عرصه اجتماعی حق برابر با مردان خواهند داشت، توجه به منزلت زنان، جایگاه زنان و حقوق زنان وظیفه یک دولت اسلامی است، بی تردید جوانان و دانشجویان ما فضای آزاد دانشجویی را احساس خواهند کرد، ما از آنها نیستیم که اگر با رأی مردم خدمت را در کشور آغاز کردیم، با تیغ جناحی، جناح دیگر را سرکوب کنیم، ما می خواهیم تیغ حذف، بداخلاقی و نفاق را برای همیشه درهم شکنیم.

وی افزود: با تشکیل دولت تدبیر و امید، شایسته‌سالاری را در این کشور حاکم خواهیم کرد و اخلاق محوری را به این کشور بر می‌گردانیم، ما زیر چتر اسلام، ایران، قانون اساسی و ولایت، انسجام و وحدت را به این کشور بر خواهیم گرداند.

به گزارش مهر، در این سفر حجت الاسلام اکرمی، حق شناس، محسن بندپی و احمد ناطق نوری نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی روحانی را همراهی کردند، همچنین نوبخت، سخنگوی ستاد روحانی نیز در این مراسم حضور داشت.

 

کد خبر 2072187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha