۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵

 کدخدائی: از این خبر تعجب می کنم

بررسی مجدد صلاحیت حسن روحانی در شورای نگهبان تکذیب شد

بررسی مجدد صلاحیت حسن روحانی در شورای نگهبان تکذیب شد

سخنگوی شورای نگهبان خبر بررسی صلاحیت مجدد حسن روحانی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به بررسی صلاحیت مجدد حسن روحانی در شورای نگهبان گفت: متاسفانه برخی اخباری منتشر می شود که ما نیز تعجب می کنیم و چنین مساله ای تا الان وجود نداشته است.

وی گفت: گرچه طبق ماده 58 قانون انتخابات می توانیم بررسی مجدد صلاحیت ها را داشته باشیم که البته ممکن است تذکراتی را تا روز اخذ آرا برای نامزدها داشته باشیم اما تا به الان بررسی صلاحیت مجدد مطرح نبوده است و بنده این موضوع را تکذیب می کنم.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا تجمعات خیابانی طرفداران کاندیداها وجاهت قانونی دارد یا خیر گفت: آن چه که به عنوان دستورالعمل اجرایی از سوی وزارت کشور منعکس شده است و به نامزدها نیز ابلاغ شده لازم الرعایه است.

وی گفت: اگر فراتر از مصداق تبلیغات قانونی باشد قطعاً مدنظر قرار خواهد گرفت و برخی تذکراتی که به برخی نامزدها داده ایم در این چارچوب بوده است یعنی در فضای تبلیغاتی که داشته اند و مطالبی که مطرح کرده اند که خوشبختانه از سوی نامزدهای محترم مورد قبول واقع شده و  آنها نیز این موارد را رعایت کردند.

کدخدایی گفت: هر چه که به روز انتخابات نزدیک تر می شویم، شور و احساسات مردم بیشتر می شود و در تعاملی که شورای نگهبان با ستادهای انتخاباتی نامزدها داشته و دارد، قرار شد این تعامل را بیشتر کنیم به همین خاطر از آنها دعوت کردیم تا به شورای نگهبان بیایند و توضیحاتی را در خصوص وظایف نظارتی شورای نگهبان برای آنان تبیین کردیم.

وی اظهار داشت: نکاتی که نامزدها باید رعایت کنند و همچنین توضیحاتی در خصوص وظایف نظارتی شورای نگهبان به نماینده های کاندیداها در این جلسه داده شد و با توجه به تجربه خوبی که در دوره گذشته داشته‌ایم از نمایندگان کاندیداها خواستیم در ستاد انتخاباتی و نظارتی شورای نگهبان حضور داشته باشند تا از نزدیک اقدامات شورای نگهبان را ملاحظه کنند تا اگر گزارش و یا شکایتی وجود دارد به راحتی به ما منتقل نمایند و در همان روز نیز نتیجه آن را در اختیار نامزدها قرار دهیم تا آنها نیز نتایج را به طرفداران خود ارائه کنند و انشاءالله انتخاباتی سالم و شفاف برگزار شود.

کد خبر 2072892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha