۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۰

در گفتگو با مهر عنوان شد:

ورود موج جدید ریزگردها به آسمان لرستان/ وضعیت هوا در شرایط خطرناک قرار گرفت

ورود موج جدید ریزگردها به آسمان لرستان/ وضعیت هوا در شرایط خطرناک قرار گرفت

خرم آباد - خبرگزاری مهر: با ورود موج جدید گرد و غبار به آسمان لرستان وضعیت هوای این استان در شرایط خطرناک قرار گرفت.

مسئول مرکز پایش اداره کل محیط زیست استان لرستان در رابطه با آلودگی هوای امروز در استان لرستان به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه در طول هفته های اخیر این چندمین موج گرد و غبار است که هوای استان را تحت الشعاع قرار می دهد.

علی سالاروند بیان داشت: در حال حاضر میزان ذرات معلق در هوای خرم آباد به 505 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

مسئول مرکز پایش اداره کل محیط زیست استان لرستان استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: این رقم نشان می دهد که هم اکنون میزان آلودگی هوای مرکز استان 3.36 برابر حد استاندارد است.

سالاروند با بیان اینکه وضعیت هوای استان در شرایط بسیار خطرناک قرار دارد، یادآور شد: امروز استان لرستان شاهد بیست و هفتمین روز آلوده طی سالجاری بود.

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای لرستان، از شهروندان لرستانی خواست در صورت عدم ضرورت از خروج از منزل و تردد کودکان و سالمندان در این هوای آلوده خودداری کنند و یادآور شد: در موارد ضروری تردد در هوای آزاد باید با رعایت الزامات بهداستی و با استفاده از ماسک صورت گیرد.

سالاروند با بیان اینکه اکثر شهرستانهای استان درگیر پدیده گرد و غبار هستند، افزود: بیشترین میزان آلودگی هوا را در شهرستانهای کوهدشت و پلدختر داریم که میزان دید افقی نیز در این شهرستان کاهش داشته است.

بنابراین گزارش لرستان در حالی 27 امین روز آلوده خود را سپری می کند که اولین روز آلودگی هوا در لرستان طی سالجاری مربوط به چهارم فروردین ماه با 325 میکروگرم بر مترمکعب آلودگی و دومین روز آلوده متعلق به هفتم فروردین با 241 میکروگرم بر متر مکعب آلودگی بوده است تا از همان روزهای ابتدایی سال جدید لرستانیها مزه گرد و غبار را بچشند.

بیشترین میزان آلودگی هوا طی سال گذشته در لرستان نیز مربوط به دوم خرداد ماه با دو هزار و 900 میکروگرم بر مترمکعب آلودگی بوده است به طوریکه میزان آلودگی هوا در این روز به 19.5 برابر حد استاندارد رسید.

از سوی دیگر استان لرستان سال 88 را با 100 روز آلوده، سال 89 را با 90 روز و سال 90 را نیز با 100 روز غبارآلود پشت سر گذاشته است تا به طور متوسط هر سال شاهد آلودگی یک سوم روزهای سال باشد.

کد خبر 2073856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha