۲۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۹

یک ناشر به‌طور شفاهی از ادامه کار منع شد

یک ناشر به‌طور شفاهی از ادامه کار منع شد

مدیر نشر طرح نو از منع فعالیت این ناشر به صورت شفاهی توسط مسئولان حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

حسین پایا، مدیر انتشارات طرح نو در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تا چند وقت پیش مشکلی به طور مشخص نداشتیم و می‌توانستیم هر از چند گاهی کتاب چاپ کنیم. اما از وقتی که تصمیم گرفتیم به مناسبت نزدیک بودن انتخابات یک اثر ترجمه چاپ کنیم، از طرف حراست وزارت ارشاد به طور شفاهی به ما اعلام شد که دیگر اجازه چاپ و تولید کتاب نداریم.

وی افزود: این کتاب «توهم خطرناک؛ چرا غرب در مورد برنامه هسته‌ای ایران اشتباه می‌کند» نام دارد که توسط دو نفر نوشته شده است. یکی از آن‌ها فیزیکدان و دیگری یک روزنامه‌نگار است. دو نویسنده کتاب یعنی پیتر اوبورن و دیوید موریسون معتقدند با گذشت بیش از 10 سال از اشغال عراق در عملیات نظامی مشترک انگلستان و آمریکا، این عملیات امروز اشتباه فاحشی قلمداد می‌شود و یکی از نتایج آن وارد شدن لطمه شدید بر وجهه این دو کشور در جهان اسلام بوده است. امروز هم آمریکا و انگستان دارند همان اشتباه را در مورد برنامه هسته‌ای ایران می‌کنند.

این مدیر نشر در ادامه گفت:‌ با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات به نظرم رسید که انتشار این کتاب، می‌تواند برای مردم و رای دهنگان بسیار مفید باشد. بنابراین سریعا آن را ترجمه کردیم و چون برای بررسی کتاب‌ها در اداره کتاب از حراست استعلام می‌شود، کتاب را به حراست ارشاد بردیم که گفته شد نتیجه را به ما اعلام می‌کنند. عجله داشتیم که کتاب را چند روزه به چاپ برسانیم. من کتاب را دو هفته پیش به ارشاد بردم، ولی اواسط هفته پیش بود که به ما اعلام کردند دیگر حق چاپ کتابی را نداریم.

پایا گفت: متاسفم که بعد از 21 سال فعالیت در وضعیت تعلیق چنین وضعیتی داریم و این هم عاقبتمان می‌شود که به ما می‌گویند فعلا نمی‌توانید کتاب چاپ کنید. این موضوع را هم به صورت شفاهی اعلام کردند و نه کاغذ یا حکم و امر کتبی در این زمینه وجود ندارد. در این زمینه همه‌چیز شفاهی است و هیچ چیز رسمی و مکتوب وجود ندارد. بعد از آن هم حتی پاسخی به ما ندادند و منشی رئیس بخش حراست اعلام کرد که رئیس حراست دیگر با شما حرفی ندارد.

 

کد خبر 2075404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha