۲۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۷

راه اندازی هنركده هوافضا دردانشگاه صنعتی خواجه نصیر

راه اندازی هنركده هوافضا دردانشگاه صنعتی خواجه نصیر

رئیس دانشكده هوافضا دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از ایجاد هنركده سازه‌های هوافضا در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر جعفر روشنیان خاطرنشان كرد: ایجاد هنركده سازه های هوافضا برای اولین بار توسط یك استاد ایرانی در دانشگاه تورنتوی كانادا پایه گذاری شد و دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی دومین دانشگاه در جهان است كه این هنركده را ایجاد می كند.

وی یادآور شد كه افزایش روحیه كارگروهی و تجربه دوره های عملی برای دانشجویان از مزایای راه اندازی این هنركده است. این هنركده دارای ظرفیت ۳۰ دانشجو در هر ترم تحصیلی است.

رئیس دانشكده هوافضای دانشگاه خواجه نصیرالدین از اعطای رتبه "قطب طراحی و شبیه سازی سامانه های فضایی" به این دانشگاه خبر داد و گفت: این نشان به دنبال فعالیت های یك دهه این دانشكده در حوزه هوافضا اعطا شده است.

وی تاكید كرد: فرهنگ سازی در حوزه فضایی و ایجاد تخصص های حوزه فضایی از مهمترین برنامه های قطب سامانه های فضانوری دانشگاه خواجه نصیر است این قطب علمی در آینده نزدیك در پروژه های فضایی از جمله اعزام موجود زنده به فضا مشاركت خواهد داشت .

دانشكده هوافضای دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی اكنون دارای ۴۰۰ دانشجو است و از این تعداد ۲۰۰ دانشجو در مقطع كارشناسی، ۱۵۰ نفر در مقطع كارشناسی ارشد و ۵۰ نفر در مقطع دكتری مشغول به تحصیل هستند.

 

 

کد خبر 2076032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha