۲۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۱۳

گزارش خبری/

لرستان صاحب شرکت حمل و نقل بین المللی شد/ امیدواری به رونق صادرات

لرستان صاحب شرکت حمل و نقل بین المللی شد/ امیدواری به رونق صادرات

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان لرستان از بهره برداری از شرکت حمل ونقل بین المللی این استان پس از سه سال از صدور مجوز آن خبر داد.

نصرت الله حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شرکت حمل و نقل بین المللی استان لرستان با حضور مسئولان استانی ظهر امروز چهارشنبه به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه شرکت حمل و نقل بین المللی در مرکز استان لرستان راه اندازی شده است عنوان کرد: مجوزهای لازم از سوی همه دستگاههای دولتی و غیردولتی برای راه اندازی این شرکت در لرستان اخذ شده است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان لرستان با بیان اینکه آخرین مجوز برای راه اندازی شرکت حمل و نقل بین المللی لرستان از سوی اتاق بازرگانی کشور صادر شده است، عنوان کرد: در حال حاضر این شرکت دارای مجوز کد صادرات در تمام گمرک های خروجی کشور است.

حیدری با بیان اینکه سالانه 100 میلیون دلار صادرات از استان لرستان صورت می گیرد، بیان داشت: با راه اندازی این شرکت حمل و نقل بین المللی از صفر تا 100 کار صادرات کالاها در لرستان انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: با راه اندازی این شرکت حمل و نقل بین المللی زمینه تحول در حوزه صادرات لرستان فراهم خواهد شد.

بنابر این گزارش نبود شرکت حمل و نقل بین المللی در استان لرستان موجب حبس شدن تولیدات و محصولات این استان در محدوده استان و کشور شده بود تا این موضوع انتقادات مسئولان مختلف را نیز در پی داشته باشد.

این در حالیست که یکی از اساسی ترین زیرساختهای لازم برای توسعه صنایع و صادرات در هر کشور وجود حمل و نقل روان و ایمن در آن کشور است به طوریکه یکی از ارکان مهم در این زمینه محسوب می شود.

استان لرستان به دلیل واقع شدن در کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب کشور از یک سو و بهره مندی از موهبت خدادادی دسترسی آسان به مرزهای غرب کشور از جمله کشور عراق از سوی دیگر می تواند نقش بسیار فعالی در زنجیره تامین کالاهای استانهای مختلف و همچنین کشورهای منطقه ایفا کند.

این در حالیست که نبود شرکت حمل و نقل بین المللی در استان لرستان به عنوان چالشی سالهاست حوزه صادرات این استان را درگیر کرده بود به طوریکه انتقادات پرشمار فعالان اقتصادی لرستان از نبود شرکت حمل و نقل بین المللی در استان منجر به دست بکار شدن متولیان امر شد تا با رایزنی های صورت گرفته مجوز ایجاد یک شرکت در استان لرستان دریافت شود.

این در حالیست که به رغم پیگیری های صورت گرفته و اخذ مجوز این شرکت در اواخر سال 89 با فرصت سوزی های صورت گرفته تاکنون زمینه راه اندازی این شرکت فراهم نشده بود که بالاره این گره کور با پیگیری مسئولان و همچنین همکاری بخش خصوصی باز شد.

کد خبر 2080539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha