۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۱

کوثری در گفتگو با مهر:

نماینده‌ها به جای تحقیق و تفحص مدارک و اسناد تخلفات دولت را به مسئولان بدهند

نماینده‌ها به جای تحقیق و تفحص مدارک و اسناد تخلفات دولت را به مسئولان بدهند

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اقدام نماینده‌ها برای ارائه گزارش تحقیق و تفحص در صحن مجلس در 2 ماه پایانی دولت گفت: نماینده‌ها به جای تحقیق و تفحص مدارک و اسناد تخلفات مدیران را به مسئولین مربوطه دهند تا آنها رسیدگی کنند.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره سرنوشت  تحقیق و تفحص‌ها با توجه به نزدیک بودن اتمام کار دولت و خارج شدن برخی از تحقیق و تفحص‌ها از دستور کار مجلس با توصیه رئیس مجلس گفت: تحقیق و تفحص از اختیارات قانونی نماینده‌های مجلس است ولی لحاظ زمان و موقعیت در این تفحص‌ها مهم است.

وی با بیان اینکه این دولت 8 سال مستقر بوده و تحقیق تفحص در دو ماه آخر زیاد منطقی نیست  افزود: بیشتر این مدیران حداقل یکسال بر سر کار هستند اگر نماینده‌ها از نظر موقعیت درست تصمیم بگیرند و در مقطع صحیح اقدام به تحقیق و تفحص کنند این کار میتواند اثرگزار باشد.

کوثری در پاسخ به این سوال که ممکن است یک مدیر اجرایی در ماه پایانی عمر دولت تخلفی را انجام دهد آیا نباید به آن رسیدگی کرد؟ گفت: اگر نماینده‌ای یا فردی در مورد مدیری سند و مدرکی دارد می‌تواند آن را در اختیار مسئولین مربوطه قرار دهد تا جلوی تخلف گرفته شود ولی چون تحقیق تفحص  از همه مجموعه صورت می‌گیرد ادامه آن در زمانی که کمتر از دو ماه به عمر دولت باقی مانده منطقی نیست لذا توصیه آقای لاریجانی به نماینده‌ها در خارج کردن آن از دستور کار مجلس صحیح است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اگر در دولت آینده نیز نیاز به تحقیق و تفحص بود بهتر است در زمان مناسب این مسئله توسط نماینده‎ها پیگیری شود.

 

کد خبر 2081558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha