ریچارد متیسون نویسنده مشهور آمریکایی درگذشت

ریچارد متیسون نویسنده مشهور آمریکایی درگذشت

ریچارد متیسون نویسنده مشهور آمریکایی در 87 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‌ هالیوود ریپورتر، این نویسنده که در ژانر داستان‌های علمی تخیلی از جایگاهی تاثیرگذار برخوردار بود و هم سطح ری برادبری و آیزاک آسیموف به او نگاه می‌شد، دیشب در کالیفرنیا درگذشت.

«من افسانه‌ام» از نخستین کتاب‌های اوست که سال 1954 منتشر شد. «آخرین فرد روی زمین»، «مرد امگا» و «مرد چروک شده باورنکردنی» در سال 1957، از جمله آثار به یاد ماندنی وی هستند.

این نویسنده در سال 1926 در نیوجرسی متولد شده بود و از مهاجران نروژی بود که با خانواده‌اش راهی آمریکا شدند. او پس از جنگ جهانی دوم در رشته روزنامه‌نگاری تحصیل کرد و در سال 1950 موفق شد تا نخستین داستان کوتاهش را به یک مجله فانتزی بفروشد.

از آثار وی اقتباس‌های متعددی برای تلویزیون و سینما شده و بخش‌هایی از «سفر ستاره‌ای» به قلم او خلق شده است. فیلم تحسین شده «جعبه» ساخته ریچارد کلی نیز با اقتباس از داستانی کوتاهی از ریچارد متیسون به نام «دکمه» ساخته شده است.

فیلم «من افسانه‌ام» که با اقتباس از اثر متیسون با بازی ویل اسمیت ساخته شده درباره يک ويروس مهلک است که 90 درصد مردم را مي‌کشد و بقيه را به انسان‌هايي مسخ شده تبدیل می‌کند که از نور گريزانند و ميل عجيبي به خوردن گوشت دارند. در این فیلم ویل اسمیت در نقش رابرت نويل، ماموری است که باید راه مقابله با ويروس را پيدا کند، اما اين کار غيرممکن است و پس از سه سال او می‌فهمد تنها راه براي مقابله با ويروس اين است که با استفاده از خون خودش ـ که نسبت به ويروس ايمني دارد ـ دارويي بسازد که عوارض ابتلا به ويروس را معکوس کند. این فیلم را فرانسيس لارنس کارگرداني کرده است.

کد خبر 2083280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha