۵ تیر ۱۳۹۲، ۲۲:۲۸

سند گفتمان راهبردی شهر اسلامی در مشهد رونمایی شد

سند گفتمان راهبردی شهر اسلامی در مشهد رونمایی شد

مشهد – خبرگزاری مهر: سند "گفتمان راهبردی شهر اسلامی در گفتمان انقلاب اسلامی" رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر قرارگاه ولی امر، چهارشنبه شب در مراسم رونمایی سند گفتمان راهبردی شهر اسلامی اظهار کرد: این سند گفتمانی خلاصه ای از فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و به منظور ارتقاء کارکرد شوراهای شهر و روستا ارائه شده است.

وحید موسویان با بیان اینکه سند گفتمان راهبردی محور تمدنی در جهان اسلام است، افزود: با توجه به اینکه مشهد شهری زیارتی است این دستاورد مطالعاتی می تواند پایتخت معنوی را به اهداف اسلامی نزدیکتر کند.

وی بیان کرد: برای دست یابی مشهد به شهری با تمدن اسلامی باید 5 مرحله مدنظر نخبگان، مدیران و کارگزاران شهر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست تشکیل دولت شهر اسلامی به عنوان اصلی ترین رکن در تحقق شهر اسلامی بایستی مدنظر قرار گیرد چرا که شهر توسط کارگزاران آن مدیریت و رشد و تعالی پیدا می کند و هرچه این کارگزاران به شاخص های کارگزاران حکومت علوی نزدیک تر شوند دست یابی به اهداف میسورتر خواهد بود.

مدیر قرارگاه ولی امر تصریح کرد: در مرحله دوم توسعه و پیشرفت مشهد باید مبتنی بر شاخص های شهر اسلامی و شاخص های دهه چهارم انقلاب که به دهه عدالت و پیشرفت نامگذاری شده است باشد.

موسویان بیان کرد: توسعه شهر مشهد در چهارچوب توسعه کشور و نظام اسلامی معنا پیدا می کند و باید هماهنگی لازم در پیشرفت و توسعه شهر با پیشرفت در کلان نظام جمهوری اسلامی صورت پذیرد.

وی یادآور شد: در مرحله سوم توسعه و پیشرفت مشهد باید با محوریت یافتن توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) در تمامی شئون شهری انجام شود.  

موسویان عنوان کرد: در مرحله چهارم این شهر باید به تحقق چشم انداز شهر در افق 1404 دست یابد که این امر مستلزم فرهنگسازی و گفتمان سازی این چشم انداز در فضای نخبگانی و عمومی مشهد است.

مدیر قرارگاه ولی امر تاکید کرد: در مرحله پنجم نیز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید مدنظر مدیران، کارگزاران و نخبگان برای توسعه شهر مشهد قرار گیرد چرا که این الگو به عنوان یک سند بالادستی برای رسیدن به کشور اسلامی ضروری است.

کد خبر 2084888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha