۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۸:۲۳

معلمان سوم ابتدایی و اول متوسطه آموزش می بینند/ 182 ساعت آموزش در دستور کار مدرسان

معلمان سوم ابتدایی و اول متوسطه آموزش می بینند/ 182 ساعت آموزش در دستور کار مدرسان

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش با اعلام تعداد ساعات آموزشی مدرسان معلمان سوم ابتدایی و اول متوسطه اول، گفت: نخستین مرحله آموزش مدرسان در مجموع با آموزش 182 ساعت در این مرحله آغاز شده است.

اسدالله گرمارودی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در مرحله نخست، دوره های آموزشی مدرسان با 182 ساعت آغاز می شود که آموزشها شامل آموزش کتاب زبان عربی 32 ساعت، فرهنگ و هنر، 40 ساعت و زبان و ادبیات فارسی 24 ساعت برای اول متوسطه اول است.

وی ادامه داد: آموزش مدرسان سوم ابتدایی برای کتاب علوم 24 ساعت، فارسی 24 ساعت، ریاضی 32 ساعت، فرهنگ و هنر و مطالعات اجتماعی 40 ساعت است.

به گفته گرمارودی، آموزش مدرسان در مرحله نخست در چهار مرکزآموزشی پیامبراعظم(ص) پردیس‌های شهید چمران و نسیبه آغاز شده که تا 17 تیرماه ادامه دارد.

وی درباره زمان آموزش مرحله دوم توضیح داد: مرحله دوم این آموزشها در آخر مرداد ماه پس از ماه مبارک رمضان به منظور تأمین مدرس کتب جدید التألیف دینی و قرآن و تربیت بدنی و سلامت پایه سوم ابتدایی، ریاضی، علوم تجربی، دینی و قرآن، زبان انگلیسی، تفکر و سبک زندگی، مطالعات اجتماعی، تربیت‌بدنی و سلامت و کار و فناوری پایه اول متوسطه اول برای تأمین حدود ۲ هزار مدرس استانی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش درباره اینکه این مدرسان قرار است چه تعداد معلم را آموزش دهند، گفت: با اتمام آموزش مدرسان، آنها مسئولیت آموزش 210 هزار معلم سوم ابتدایی و اول متوسطه اول را برعهده دارند تا معلمان این دو پایه همزمان با آغاز سال تحصیلی مشکلی در تدریس محتوای کتابهای درسی نداشته باشند.

 

کد خبر 2087653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha