۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۲۸

مهدکیا به مهر خبر داد:

برگزاری كارگاه های "قالی بافی و تابلو فرش" در فرهنگسرای ولاء

برگزاری كارگاه های "قالی بافی و تابلو فرش" در فرهنگسرای ولاء

شهرری - خبرگزاری مهر: مسئول واحد آموزش فرهنگسرای ولاء اظهار داشت: ورک شاپ ها و کارگاه هنری قالی بافی و تابلو فرش همزمان با جشنواره تابستانی ری با حضور منصوره نفری در فرهنگسرای ولاء برگزار می شود.

سمیه مهد کیا در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: فرهنگسرای ولاء همزمان با تابستان 92 اقدام به برگزاری  کارگاه‌ های متعدد در زمینه صنایع دستی و هنرهای خانگی از جمله کارگاه قالی بافی و تابلو فرش کرده است.

وی عنوان داشت: آموزش راه‌ های ساده کسب و کار، ترویج و احیای صنایع دستی، پاسخ به نیاز اشتغال در منزل، توسعه خود اشتغالی و کارآفرینی و حمایت از زنان سرپرست خانوار از دیگر اهداف برگزاری این دوره ها است.

مسئول واحد آموزش فرهنگسرای ولاء ادامه داد: دوره‌ های آموزشی قالی ‌بافی، زیر نظر منصوره نفری مدرس قالی و تابلو فرش دارای مدرک فنی و حرفه ای درجه یک و دو است که زیر نظر استاد پویان آموزش دیده و مدت 11 سال است که در خانه فرهنگ رازی، خانه فرهنگ شیخ صدوق(ره)، خانه فرهنگ 13 آبان و علوم و فنون به تدریس و آموزش این حرفه پرداخته است.

20 هنرجو در كارگاه های  قالی بافی و تابلو فرش ثبت نام کرده اند

وی بیان کرد: این دوره ها در دو دوره 12 جلسه ای برگزار می شود، که درطی این دوره هنرجوها می توانند قالی، تابلو فرش و تابلوهای نفیس ببافند و در حال حاضر  تعداد 20 هنرجو در این دوره ها ثبت نام کرده اند.

مسئول آموزش فرهنگسرای ولاء اضافه کرد: در دوره اول از پایه، تقسیم بندی دارو چله کشی، شناخت ابزارها، نخ ها، چله ها، بافت و نقشه خوانی آموزش داده می شود و در دوره دوم عیب یابی فرش، رفو کردن فرش، تعمیر کجی و بالا زدگی که ممکن است در طی بافت رخ دهد، آموزش داده می شود و طی این دوره ها  به هنرجویان جزوه های آموزشی داده می شود تا هنگام بروز مشکل از آن استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به ترم های دیگر گفت: در ترمهای آینده به هنرجویان آموزش فرشهای نفیس مانند گلابتون بافی، فرش دورو، چهره بافی و... آموزش داده می شود و علاقه مندان برای شرکت در این کارگاه ها می توانند به فرهنگسرای ولاء واقع در میدان نماز شهرری مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 33764985 تماس بگیرند.

کد خبر 2087993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha