۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۲۰:۲۳

با حضور صالحی؛

سفارت ایران در نامیبیا پس از 16 سال بار دیگر افتتاح شد

سفارت ایران در نامیبیا پس از 16 سال بار دیگر افتتاح شد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ویندهوک پایتخت نامیبیا پس از 16 سال توسط وزیر امور خارجه کشورمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به قاره آفریقا، سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در کشور نامیبیا در ویندهوک پایتخت این کشور آفریقایی امروز توسط علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان افتتاح شد.

سفارت کشورمان در نامیبیا که به گفته علی اکبر صالحی به علت برخی مشکلات اقتصادی تعطیل شده بود پس از 16 سال بار دیگر پس از رفع مشکلات فعالیت خود را آغاز کرد.

کیومرث فتوحی مقدم سفیر ایران در این کشور از امروز فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به قاره آفریقا، بخشهایی از متن مکتوب سخنرانی علی اکبر صالحی در مراسم افتتاحیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در نامیبیا به این شرح است:

بازگشایی سفارت ایران پس از تعطیلی 16 ساله که به دلیل مشکلات اقتصادی کشور صورت گرفت در وهله اول بیانگر عزم و اراده مقامات دو کشور برای توسعه دوجانبه روابط و در وهله دوم نشان دهند بخشی از سیاستهای کلان ایران در بسط همکاریها با قاره آفریقا است.

بدون شک، بازگشایی سفارت ایران در ویندهوک در توسعه همکاریهای دو کشور نقش موثری دارد که بر اساس احترام متقابل و در راستای منافع دو ملت ایران و نامیبیا است.

ما در روابط با آفریقا هیچ محدودیتی نداشته و روابط بر اساس اصول برادری، عدالت، مساوات است.

در حال حاضر روابط اقتصادی کشورمان با آفریقا رضایت بخش نیست و تناسبی با ظرفیتهای واقعی ایران و آفریقا ندارد، کشورمان قادر است بخشی از نیازهای کشورهای آفریقایی به دانش فنی، مهندسی را برآورده کند.

ما تلاش می کنیم بسترهای لازم جهت گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی با کشورهای آفریقایی فراهم کنیم و بر این باوریم که باید گره های کار درزمینه گسترش روابط اقتصادی به طور کارشناسی، شناسایی شده و راهکارهای مناسب آن پیدا شود.

جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در برنامه ها و طرحهای توسعه ای، عمرانی و صنعتی نامیبیا طبق منافع مشترک مشارکت کند.

ضمن تشکر از دولت و ملت نامیبیا و استقبال گرم آنان امید است با کمک آنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در ویندهوک در انجام وظایف خود موفق بوده و در آینده ای نزدی شاهد افتتاح سفارت نامیییا در تهران باشیم.

به گزارش مهر، در این مراسم سفرای مصر، الجزایر، اندونزی، سوریه حضور داشتند.

هم چنین وزیر امور خارجه کشورمان پس از افتتاح این سفارتخانه با شبکه خبری NBC نامیبیا مصاحبه کرد.

 

کد خبر 2093056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha