۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۷

در ماه رمضان/

روزانه 12 هزار نفر ميهمان سفره افطار امام هشتم(ع) خواهند شد

روزانه 12 هزار نفر ميهمان سفره افطار امام هشتم(ع) خواهند شد

مشهد - خبرگزاري مهر: معاون اماكن متركه آستان قدس رضوي گفت: در ماه رمضان امسال روزانه 12 هزار نفر به منظور صرف افطار به حرم مطهر دعوت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ممتاز صبح سه شنبه در نشست خبري كه به منظور اطلاع رساني در باره برنامه هاي استان قدس در ماه رمضان برگزار شد اظهار كرد: در ايام ماه رمضان 50 اكيپ ويژه از خدمه و خدمت گذاران افتخاري مسئوليت توزيع دعوتنامه ضيافت طرح اكرام رضوي در مساجد سطح شهر كه قبلا شناسائي و تعتاد نمازگزاران آنها پيش بيني شده در بين نمازهاي جماعت همه مساجد محلي، ادارات، سازمانها و ارگان هاي مشهد توزيع خواهند كرد.

وي افزود: در طي ماه مبارك رمضان 360 هزار نفر كه به صورت روزانه 12 هزار نفر از زائران و روزه داران مجاور علي ابن موسي الرضا(ع) بر سر سفره امام هشتم(ع) خواهند نشست.

ممتاز بيان كرد: مراسم طرح اكرام رضوي از يك ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء آغاز شده و مدعوين به محل پذيرايي هدايت كه بيش از سه هزار متر سفره گسترده شده با نهايت تكريم راهنمايي و در بدو ورود بسته غذايي شامل 10 قلم پذيرايي مانند پنير، سبزي، شله زرد، نمك يك نفره و ديگر لوازم پذيرايي خواهد بود.

پیش بینی تشرف دو میلیون نفر در شب قدر

وي همچنين با اشاره به فعاليت هاي شب قدر در آستان قدس رضوي عنوان كرد: پيش بيني مي كنيم در شب قدر بيش ازدو ميليون نفر به حرم مطهر مشرف شوند.

معاون اماكن متبركه آستان قدس رضوي ابراز كرد: حضور بيش از 20 هزار نيروي خدمه و كارمند، به منظور ارائه خدمت به زائران و همچنين توزيع و جمع آوري 600 هزار جلد كتب ادعيه و قرآن با بيش از 16 پايگاه مستقر شده در حرم مطهر صورت خواهد پذيرفت.

توزیع بسته های متبرک  بین نمازگزاران

وي با اشاره به توزيع بسته هاي متبرك افطار بين صفوف نمازگزاران در صحن ها و رواق هاي مباركه خبر داد و بيان كرد: در طول ماه رمضان يك ميليون و 600 بسته متبرك به همين شيوه بين نمازگزاران توزيع خواهد شد.

ممتاز در ادامه با بيان برنامه هاي روز جهاني قدس گفت: در روز جهاني قدس حدود 10 هزار نفر از خدمه، خدمتگزاران و كاركنان آستان قدس رضوي با حركت از سمت دبيرستان فردوسي به همراه پرچم هاي ويژه به سمت حرم مطهر رضوي به ديگر راهپيمايان خواهند پيوست.

وي همچنين با اشاره به حضور بيش از 10 هزار نفر از خدمه و خدمتگزاران به منظور خوشامدت گويي وهدايت زائران در روز عيد سعيد فطر اظهار كرد: با هماهنگي هاي صورت پذيرفته همه صحن ها بست ها و دور برگردان ها به منظور مفروش شدن آماده خواهد شد.

خدمات رایگان پارکینگ حرم به نمازگزاران

ممتاز از تامين يك ميليون مهر و نايلون به منظور خدم به نمازگزاران روز عيد سعيد فطر خبر داد و عنوان كرد: با پاركينگ هاي سازمان هماهنگ شده تا در ساعت برگزاري نماز به نمازگزاران خدمات رايگان ارائه شود.

معاون اماكن متبركه آستان قدس رضوي از همه زائران و مجاوران خواست تا به منظور سهولت در خدمت رساني خادمان آستان مقدس علي ابن موسي الرضا(ع) در ماه مبارك رمضان بويژه در شب هاي قدر، روز قدس و روز عيد فطر نهايت همكاري را با خادمان خودشان و نوكران امام هشتم داشته باشند.

وي از زائران خواست تا هنگام مشرف شدن به حرم مطهر آداب زيارت را رعايت كنند و از نشستن در مسيرهاي تردد و مبادي ورودي خود داري كنند.

ممتاز همچنين با اشاره به نظر سنجي هاي انجام شده در نوروز 92 عنوان كرد: طبق نظر سنجي هاي صورت پذيرفته حدود 80 درصد زائران در نوروز امسال از وضعيت بازرسي هاي ورودي حرم مطهر ابراز رضايت كرده اند.

وي افزود: 95 درصد از وضعيت نظافت محوطه و صحن هاي حرم مطهر، 93 درصد از وضعيت نظافت و تهويه محوطه ها و رواق ها، 84 درصد از وضعيت تابلوهاي راهنماي حرم مطهر، 88 درصد از وضعيت آبخوري ها، 82 درصد از وضعيت سرويس هاي بهداشتي، 88 درصد از نيروهاي مستقر در بازرزسي 95 درصداز خدام، 93 درصد از نيروهاي خدماتي و نظافتي،83 درصد از نيروهاي خدمات فرش و 89 درصد از نيروهاي امانات حرم مطهر اعلام رضايت كرده اند.

کد خبر 2093390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha