۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۹:۳۸

موسوی خبر داد:

تولید سالانه 15 هزار تن میگو در کشور

تولید سالانه 15 هزار تن میگو در کشور

اهواز - خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه بیش از 15 هزار تن میگو در کشور تولید می شود که می توان با ظرفیت سازی این مقدار تولید را افزایش داد.

شکرخدا موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه با پرورش میگو در استانهای خوزستان، بوشهر، گلستان و هرمزگان سالانه 15 هزار تن میگو در کشور تولید می شود، عنوان کرد: امکان دسترسی شهرهای ساحلی و برزگ به میگو از دیگر نقاط کشور بیشتر است و در این راستا وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات باید تدبیری بیاندیشند تا با یک برنامه مدون، توزیع صحیح و یکنواختی در کشور اتفاق بیفتد.

وی، صادرات میگو را به عنوان زیر مجموعه ای از صنعت دریا، توسعه دهنده صادرات غیرنفتی دانست و بیان داشت: صدور این محصول می تواند ارزآوری خوبی برای اقتصاد کشور داشته باشد و بهتر است این محصول علاوه بر کشورهای جنوب شرق، عراق و امارات به کشورهای شمال شرق نیز صادر شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس نهم به نیاز مصرف آبزیان در زنجیره غذایی خانوارها اشاره و تصریح کرد: متاسفانه با عملکرد ضعیف وزارت بهداشت و درمان و عدم فرهنگ سازی صحیح، جامعه بیشتر گرایش به مصرف گوشت گوسفند و مرغ دارد.

موسوی با تاکید بر این نکته که مصرف میگو در کشورمان بسیار کمتر از کشورهای جنوب شرق آسیا است، عنوان کرد: با توجه به مازاد تولید این محصول در کشور مسئولان دولتی می توانند سرمایه گذاری مدونی را درصادرات این محصول داشته باشند.

کد خبر 2095455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha