۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۵

مدير كل تبليغات اسلامي كردستان:

لزوم حفظ شان ماه رمضان در كردستان/ انجام فعالیت های بر زمين مانده ديني و قرآنی اولویت سازمان تبلیغات است

لزوم حفظ شان ماه رمضان در كردستان/ انجام فعالیت های بر زمين مانده ديني و قرآنی اولویت سازمان تبلیغات است

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بر لزوم حفظ حرمت و شان ماه مبارک رمضان توسط دستگاه های اجرایی و فرهنگی کردستان تاکید کرد و گفت: با توجه به آغاز ماه مبارك رمضان اولين انتظار اين است كه فضاي عمومي جامعه نيز معنوي شود و در اين راستا سازمان ها و دستگاه هاي متولي برنامه هاي ديني و فرهنگي رسالت و جايگاه ويژه اي در اين مهم بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود صفی یاری شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان در سنندج با انتقاد از عملکرد تعدادی از دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان کردستان در خصوص برگزاری برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این دستگاه ها با هدف رقابت در اجرای فعالیت های قرآنی در این ماه وارد میدان شده اند که این مسئله در شان و منزلت بالای قرآن کریم نیست.

وی افزود: برون سپاری فعالیت های قرآنی توسط دیگر دستگاه های فرهنگی استان در حالت رقابت با سایر دستگاه ها به نوعی حرمت شکنی قرآن کریم است و اداره كل تبليغات اسلامي كردستان تلاش مي كند با هدايت و حمايت از فعاليت هاي فرهنگي و ديني، اجراي كار را به فعالان اين بخش واگذار كند كه متاسفانه شماري از دستگاه هاي دولتي كاملا به صورت عكس عمل كرده و اين روند نيز به هيچ عنوان در شان جايگاه و منزلت قران كريم نيست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: دو سال است که سازمات تبلیغات اسلامی در ماه رمضان برنامه جزء خوانی قرآن کریم را در مسجد جامع سنندج با حضور فعالان عرصه قرآن برگزار می کند، بدون آنکه برای این کار تبلیغاتی را انجام دهد به طوری که خود مردم اجرای این برنامه را به دست می گیرند ولي متاسفانه در سال جاري اين وضعيت تغيير كرد و به جاي واگذار كردن كار به افراد فعال و توانمند در اين حوزه، شماري از دستگاه هاي دولتي ورود پيدا كرده و اداره كل تبليغات اسلامي نيز از اين موضوع كناره گيري كرد.

حجت الاسلام صفی یاری یادآور شد: امسال دیگر دستگاه های فرهنگی استان بدون هماهنگی با این سازمان در یک فضاي رقابتی وارد کار شدند و با دور کردن مردم قرآن دوست و فعالان قرآنی از این برنامه ظاهرا تنها به دنبال عرض اندام بودند كه اين گونه رفتار و حركت در شان قرآن و برنامه هاي قرآني نيست.

وی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در حال حاضر خود را از این حاشیه ها کنار کشیده و تنها در صورتی که این برنامه امسال توسط دیگر دستگاه های فرهنگی استان اجرایی نشود دخالت می کند و این فعالیت را به سرانجام می رساند در غير اينصورت برنامه هاي بر زمين مانده بسياري در استان وجود دارند كه سازمان تبليغات اسلامي به دنبال اجرايي كردن آنهاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه این اداره کل در حوزه قرآنی فعالیت های بسیاری را به ویژه در ماه مبارک رمضان پیش بینی کرده است، گفت: اولویت این اداره کل اجرای فعالیت های قرآنی به جای مانده است که دیگر دستگاه های فرهنگی استان نتوانسته اند آنها را اجرایی کنند.

حجت الاسلام صفی یاری افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان تا زمانی که شان و منزلت قرآن توسط دیگر دستگاه های فرهنگی که خود را بانی فعالیت های قرآنی در استان می دانند، حفظ نشود در جلسات و برنامه های آنها شرکت نکرده و خود را از حاشیه های رقابتی که در این حوزه به وجود آمده دور نگه می دارد.

وی اظهار داشت: ماه مباک رمضان ماهی است که شب های آن و لحظه لحظه های آن نزد خداوند متعال از منزلت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید حرمت این ماه پر خیر و برکت توسط همه حفظ شود و فعاليت ها و اقدامات ما در شان اين ماه مبارك و ايام پر فيض و بركت باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: در رصدهایی که از سطح جامعه صورت گرفته متاسفانه وضعیت سطح اجتماع به هیچ عنوان مطلوب ماه مبارك رمضان و اين ايام بر فيض نیست و حرمت شکنی در این ماه به وضوح در خیابان و بازارهای شهر دیده می شود.

حجت الاسلام صفی یاری یادآور شد: ذکر این نکته نیز لازم است که وضعیت نسبت به سال 88 بسیار مطلوبتر شده است و طی چند سال گذشته فعالیت و برنامه های بسیاری در راستای تکریم وجوب الهی در سطح استان کردستان انجام گرفته که البته این حرکات کند پیش می رود و بايد با تلاش و شتاب بيشتري فعاليت هاي اين بخش را دنبال و پيگيري كرد.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری جلسات ستاد ساماندهي شئون مناسبت هاي مذهبي و ديني ویژه ماه مبارک رمضان در استان کردستان اشاره کرد و بیان کرد: در این جلسات ستاد شئون استان كردستان كه با حضور نمايندگان دستگاه هاي متولي برنامه هاي ديني و فرهنگي برگزار مي شود، برنامه های معنوی متنوعی برای اجرا در ماه رمضان پیش بینی شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: تاکید بر رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و مقابله عملي و جدي با روزه خواری علنی، تقویت فضای معنوی در فضای شهری، تقویت برنامه های معنوی و قرآنی در حوزه اداری و اصلاح ساعت اداری برای برپایی نماز جماعت در ادارات از مهمترین مصوبات این ستاد است.

حجت الاسلام صفی یاری افزود: توجه ویژه به شب های قدر و ایجاد تسهیلات لازم برای برپایی مراسم های ویژه این ماه و کنترل اماکن تفریحی و پارک ها برای رعایت حرمت و شان ماه رمضان از دیگر برنامه ها این سازمان در ايام ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه فعالیت های ماه مبارک رمضان بر محور توسعه و ترویج فعاليت هاي قرآني برنامه ريزي شده است، اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان برای ایام تابستان برنامه های متنوعی را پیش بینی کرده است و اولويت اصلي برنامه هاي اين اداره كل بر محور فعاليت هاي قرآني است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: برنامه های مختلف در اوقات فراغت با محوریت حفظ قرآن و احکام شرعی در 55 پایگاه بوستان معرفت و 15 هسته جوان، راه اندازی و ثبت 30 هیئت قرآنی، برگزاری دو دوره تخصصی مفاهیم قرآن کریم، برگزاری دو دوره تخصصی حفظ قرآن کریم و برگزاری 30 محفل جزء خوانی قرآنی کریم در شهرستان هاي مختلف استان كردستان از مهعمترین این برنامه ها است.

حجت الاسلام صفی یاری در بخش پاياني سخنان خود در اين نشست خبري یادآور شد: حمایت از محافل انس با قرآن، برگزاري 20 دوره آموزشی تفسیر و ترجمه قرآن، راه اندازی مجمع قرآنیان استان در آینده نزدیک، اعزام 310 مبلغ و مبلغه در سطح استان، برگزاری سه همایش حدیدث باب عشق، برگزاری 30 گفتمان دینی، برگزاری چهار همایش طلایه داران تبلیغ و برگزاری هشتمین دوره مسابقه کتابخوانی خانوادگی برای دو هزار و 500 خانواده تحت پوشش از دیگر برنامه های این سازمان در ایام تابستان و ماه مبارک رمضان است.

کد خبر 2096286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha