۲۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۹:۵۴

رضایی تاکید کرد:

اردبیل را برای قاچاقچیان ناامن کرده ایم/ 22 اعدامی در انتظار تائید حکم

اردبیل را برای قاچاقچیان ناامن کرده ایم/ 22 اعدامی در انتظار تائید حکم

اردبیل – خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان اردبیل به اشاره به جدیت دستگاه قضایی برای مبارزه به سوداگران مرگ و اعدام 9 نفر از این افراد طی هفته گذشته در اردبیل تاکید کرد که هم اکنون این استان را برای قاچاقچیان ناامن کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی رضایی عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی دادگستری اردبیل با اشاره به اعلام رضایت مردم این استان از دستگاه قضایی درپی اعدام های پی در پی سوداگران مرگ و بازتاب جهانی آن و مایوس تر شدن دشمنان نظام گفت: عرصه در استان اردبیل برای قاچاقچیان تنگ تر شده و براساس اطلاعات واصله ناامن شدن اردبیل برای قاچاقچیان آنان را برای هرگـــونه تحرک و فعالیت در منطقه بی رغبت و ترسان کرده است.

وی اعدام نه نفر از عوامل اصلی تهیه و توزیع موادمخدر در استان طی چند روز گذشته را یادآور شد و اضافه کرد: از دو سال پیش تاکنون 18 نفر سوداگران مرگ در این استان اعدام شده اند و این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس دادگستری استان با بیان اینکه هم اکنون منتظر تایید نهایی حدود 22 حکم اعدام دیگر برای اجراء هستیم، ادامه داد: مصادره تمام اموال قاچاقچیان و صدوراحکام اعدام تا برچیده شدن کامل بساط سوداگران مرگ از استان اردبیل ادامه می یابد.

وی با اشاره به سیاست های اصولی قوه قضائیه در قبال متهمین، زندانیان و محکومین مرتبط با جرائم موادمخدر، پیش بینی کرد که در آینده نزدیک شاهد موفقیت های چشمگیر در عرصه کاهش تهیه و توزیع موادمخدر در سطح کشورخواهیم بود.

رضایی با تاکید بر خطرات بیشتر موادمخدر صنعتی در مقایسه با موادمخدر سنتی تصریح کرد: برای حمل و نگهداری بیش از سی گرم مواد مخدرصنعتی مجازات اعدام صادر می شود و هیچ مساعدت و اغماض و رافتی در قبال مجرمین و محکومین موادمخدر در استان بویژه موادمخدر صنعتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کشت موادمخدر در افغانستان پس از حمله نظامی آمریکا به عنوان مدعیان مبارزه با تروریسم و موادمخدر هزار و 925 درصد افزایش داشته است، متذکر شد: این مهم تلاش دشمنان به سرکردگی آمریکا برای بازکردن جبهه جدید جهت افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی ایران است.

رضایی با اشاره به کشانیدن هدفمند دامنه کشت موادمخدر به سمت مناطق همجوار با کشورمان و ورود حجم وسیعی از مواد پیش ساز از مبادی مرزی جنوب شرق و بویژه شمال غرب و تبلیغ رسانه های ماهواره ای برای تغییر الگوی مصرف مواد از سنتی به صنعتی و شیمیایی به عنوان استراژی دشمنان نظام در تداوم شیطنت ها و دشمنی های خود،  اقدامات دادگستری اردبیل و اجرای قاطعانه احکام الهی و نشان دادن جدیت نظام در قبال سوداگران مرگ را سیلی محکمی بر دهان آنها و مدعیان دروغین بین المللی مبارزه با تروریسم و موادمخدر دانست.

کد خبر 2099388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha