۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۷

کاری سخت‌تر از نقل و انتقال ارزی در زمان تحریم نیست

کاری سخت‌تر از نقل و انتقال ارزی در زمان تحریم نیست

وزیر امور اقتصادی و دارایی کاری سخت‌تر از نقل و انتقال ارزی در زمان تحریم نیست، گفت: دشمن چنان عرصه را تنگ کرده که سفرها و جلسات متعدد باید صورت بگیرد تا نقل و انتقال بانکی حتی در یک کشور دوست بتواند عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید شمس الدین حسینی در جلسه مجمع عمومی بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه سخت ترین امور اقتصادی کشور مربوط به نقل و انتقالات ارزی بوده و هیچ جای امور اقتصادی کشور کارش سخت تر از تعامل با جهان و نقل و انتقال پول در شرایط تحریم نبوده است، گفت: دشمن چنان عرصه را تنگ کرده که سفرها و جلسات متعدد باید صورت بگیرد تا نقل و انتقال بانکی حتی در یک کشور دوست بتواند عملیاتی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خطاب به مدیران بانک توسعه صادرات ایران گفت: در این شرایط فعلی، با پذیرش ريسک های فراوان، کار مردم و کشور را راه انداختن، صورت های مالی شفاف ارایه کردن مایه امتنان است. اقتصاد ایران در حال پیشرفت است و در صادرات بالاترین رشدها را در کشور داریم.

وی با بیان اینکه ترکیب واردات و صادرات کشورمان در این سال ها به سمت کالاهای صنعتی سوق یافته است، افزود: شکاف تجاری صادرات غیرنفتی و واردات کشورمان کاهش پیدا کرده و در برخی از موارد و خصوصا در سه ماه اول سال جاری شاهد این هستیم که صادرات کالا از واردات پیشی گرفته است.

رئیس مجمع عمومی صاحبان سهام بانک توسعه صادرات ایران گفت: اگر قرار بر این است که کشوری باشیم که خودمان را با صادرات غیرنفتی اداره کنیم که کاملا امکانپذیر است باید با کمک اعضای مجمع متناسب با این رشد صادرات، سرمایه بانک توسعه صادرات ایران نیز افزایش پیدا کند.

کد خبر 2100572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha