۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۹:۵۲

غلامی اعلام کرد:

بابل قابلیت تولید محصول ارگانیگ برنج را دارد

بابل قابلیت تولید محصول ارگانیگ برنج را دارد

بابل - خبرگزاری مهر: مدیر جهادکشاورزی بابل گفت: این شهرستان قابلیت تولید محصول ارگانیک برنج را در استان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود غلامی عصر دوشنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان با اشاره به اینکه بابل توانمندی بسیار خوبی در زمینه تولید محصول ارگانیک برنج دارد، افزود: با برنامه ریزی های علمی و اصولی بتوان بازار محصولات ارگانیک را گسترش داده و با اجرای کشاورزی ارگانیک در تمام مناطق زراعی، امکانات تولید محصولات را با توجه به نیاز داخلی فراهم آورده و به سمت رشد و توسعه پایدار گام برداشت.

وی افزود: با تلاش همکاران فنی اداره تولیدات گیاهی، این مدیریت، نخستین نشان استاندارد محصول ارگانیک برنج و تله فرمونی در اراضی شالیزاری را در این شهرستان اجرایی کرد.

مدیر جهادکشاورزی بابل با بیان اینکه هدف از کشاورزی ارگانیک، ضمن حفاظت از حاصلخیزی خاک، افزایش محصول با کمترین تکیه بر استفاده از مواد شیمیایی و در واقع کشت، حفظ و نگهداری منابع است، محصولات ارگانیک را محصولی دانست که حداقل تا سه سال هیچ نوع مکمل شیمیایی را برای افزایش تولید مصرف نکرده باشد.

غلامی گفت: روش های مبارزه غیر شیمیایی و بیولوژیک به منظور کاهش مصرف سموم و توسعه بخش کشاورزی با رویکرد توسعه پایدار و تامین امنیت غذایی و تولید محصول سالم است.

وی افزود: امروزه در برنامه مدیریت کنترل آفات، استفاده از روش های غیر شیمیایی در کنار سایر روش های کنترلی و بیولوژیک از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و در کاهش مصرف سموم و تولید محصول سالم تر نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی بابل گفت: در سال زراعی جاری، 87 تله فرمونی بین کشاورزان شالیکار این شهرستان برای ردیابی، کنترل و مبارزه با آفات ساقه خوار برنج توزیع شده است.

بابل یکی از قطب های تولید برنج در مازندران است.

کد خبر 2102400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha