۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۳۶

خلخالی تاکید کرد:

ضرورت اطلاع رسانی در مورد مضرات مشروبات الکلی/تلاش دشمن در راستای ترویج بی بند و باری

ضرورت اطلاع رسانی در مورد مضرات مشروبات الکلی/تلاش دشمن در راستای ترویج بی بند و باری

سمنان - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان بر ضرورت آگاه سازی مردم نسبت به مضرات مشروبات الکلی تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی و بسترسازی مناسب است تا مردم خود به صورت آگاهانه به سمت مشروبات الکلی نروند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خلخالی ظهر سه شنبه در جلسه کمیته مبارزه با مشروبات الکلی استان سمنان در محل استانداری افزود: یکی از اقداماتی که باید در راستای مبارزه با اعتیاد خصوصا مشروبات الکلی صورت گیرد فعالیت در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و فرهنگ سازی و بسترسازی مناسب است تا مردم خود به صورت آگاهانه به سمت مشروبات الکلی نروند.

وی با اشاره به تلاش وسیع دشمن در رواج استفاده از مشروبات الکلی در کشور گفت: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم از مهمترین روش های کاهش تقاضای مشروبات الکلی در کشور است.

تلاش دشمن در راستای توسعه و ترویج بی بند و باری در ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان با اشاره به تلاش دشمن در راستای توسعه و ترویج بی بند و باری اظهار داشت: مشروبات الکلی تنها کالای قاچاقی است که بیمه می شود و این عمل خیلی حرف برای گفتن دارد.

وي گفت: قاچاق مشروبات الكلي از برنامه هاي دشمن براي رواج بي‌بند و باري، اثرگذاري در روح و روان افراد و افزايش افراد بي‌اثر در جامعه ايران است.

خلخالی گفت: برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی ابتدا باید علل و عوامل گرایش به معضلات اجتماعی را شناسایی کرد تا بتوان راحت تر برای حل آن راهکار ارائه داد.

ضرورت مبارزه با مشروبات الكلي در دو عرصه دين و سلامت

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان افزود: دین اسلام نیز به صراحت خوردن مشروبات الکلی را حرام دانسته لذا چون جامعه ما نیز جامعه اسلامی است یکی از راه هایی که در این زمینه می تواند بسیار اثرگذار باشد استفاده از دین است.

خلخالی برنامه ريزي براي مبارزه با مشروبات الكلي را در دو عرصه دين و سلامت مهم توصيف كرد و افزود: كمرنگ شدن اعتقادات ديني باعث از بين رفتن قبح مصرف مشروبات الكلي شده و از سويي افراد اگر بدانند مصرف مشروبات چه مضراتي براي سلامتي آنها دارد، از مصرف آن خودداري مي‌كنند.

وی اظهار داشت: شناسايي عوامل گرايش افراد به مصرف، راهكارهاي آموزشي فرهنگي مقابله و شناسايي آسيب هاي اجتماعي ناشي از مصرف مشروبات بايد مورد توجه قرار گيرند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان سمنان گنجاندن آموزش‌هايي در مورد مضرات و حرام بودن مشروبات الكلي در آموزشها و تربيت اوليه افراد جامعه ضروري دانست و خاطرنشان كرد: تغيير رفتار در افراد بالغ كه مصرف كننده مشروبات هستند سخت‌تر از ايجاد يك رفتار در فرد در حال رشد است و در آموزشهاي تربيتي بايد به اين مساله توجه كرد.

تلاش دشمن برای رویارویی با ارزشهای اسلامی از طریق فضاهای مجازی

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان نیز در این جلسه با اشاره به هجمه وسیع دشمن دین برای ترویج بی بند و باری گفت: دشمن از طریق فضاهای مجازی، ماهواره و سایر فضاها و عناصر هنری برای رویارویی با ارزشهای اسلامی تلاش می کند.

حمیدرضا محمدیان با بیان اینکه آسیب های اجتماعی بر یکدیگر اثرگذار هستند افزود: برای حل آسیب های اجتماعی باید با نگاه جامعی برنامه ریزی صورت گیرد تا شاهد کاهش این آسیب ها باشیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در راستای تحکیم و تعالی خانواده گام برداریم که در نهایت به سلامت جامعه منتهی شود باید با مشروبات الکلی به صورت شرعا، عرفا و قانونا مبارزه شود.

 اقدامات فرهنگي در اولويت برنامه هاي مبارزه با مشروبات الكلي

مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري سمنان گفت: در راستای حل معضلات و آسیب های اجتماعی تمام کارشناسان و محققان معتقدند برنامه ها باید حول محور پیشگیری و کاهش تقاضای عمومی صورت گیرد.

محمدیان گفت: اقدامات فرهنگي اگر چه ديربازده هستند، اما بايد در اولويت برنامه هاي مبارزه با مشروبات الكلي قرار گيرند.

وی افزود: قاچاق و توزيع مشروبات الكلي از برنامه هاي دشمن براي ترويج بي‌بند و باري و سست كردن پايه‌هاي ديني و اعتقادي در جامعه ايران است.

همگرايي دستگاه های اجرایی لازمه مبارزه با مصرف مشروبات الكلي

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان برنامه ريزي براي كاهش تقاضاي مصرف مشروبات الكلي از طريق شناسايي عوامل مصرف در جامعه و اقدامات فرهنگي و مستمر را از كارسازترين اهداف در مقابله با مشروبات الكلي عنوان كرد.

محمدیان پاك كردن جامعه از مصرف مشروبات الكلي را گام مهمي در ايجاد خانواده و جامعه سالم دانست و بر همگرايي و تعامل دستگاه مختلف اجرايي در اين زمينه تاكيد كرد.

وی گفت: در طرح تحول اجتماعي نيز توجه ويژه اي به مبارزه با مصرف مشروبات الكلي و روانگردان ها شده است.

نقش پايگاه هاي امر به معروف و نهي از منكر، برطرف كردن استرس و اضطراب در جامعه، عوامل از بين رفتن قبح مصرف مشروبات و توجه به قوانين بازدارنده در اين نشست مورد بررسي قرار گرفت.

کد خبر 2103085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha