۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۰

کاهش 360میلیون مترمکعبی ذخایر آب تهران/ افت شدید ورود آب به سدهای 5گانه

کاهش 360میلیون مترمکعبی ذخایر آب تهران/ افت شدید ورود آب به سدهای 5گانه

یک مقام مسئول در آب منطقه ای تهران با اعلام کاهش 360 میلیون مترمکعبی ذخایر آبی سدهای 5 گانه تهران گفت: به دلیل کاهش 40 درصدی بارندگی ها در سال آبی جاری، میزان آب ورودی به سدهای تهران به شدت افت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فروغی گفت: در بین 31 استان کشور تهران با توجه به شرايط نامساعد بارش ها و كاهش شديد ريزش هاي جوي در مقايسه با زمان مشابه سال آبی گذشته با افت شديد حدود 40 درصدي حجم بارندگی مواجه شده است.

معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي تهران اظهار داشت: جایگاه اين استان از نظر ميزان بارش براساس اعلام سازمان هواشناسي در سال آبی جاري در رتبه بیبست و هفتم در ميان 31 استان كشور قرار دارد.

فروغي تصريح كرد: استان تهران از نظر ميزان بارش ها در سال گذشته رتبه نخست كشور را به خود اختصاص داده بود، اما متاسفانه امسال با كاهش شديد نزولات جوي مواجه شده و اكنون در رتبه بیست و هفتم قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه در زمستان و تابستان سال آبي جاري بارش ها وضعيت مناسبي را در استان تهران نداشته است گفت: اين افت بين 30 تا 40 درصد در استان تهران برآورد شده است. این مقام مسئول در آب منطقه ای تهران خاطرنشان كرد: در حالي كه سال گذشته ميزان ورودي آب به مخزن سدهاي اميركبير 14.9، لتيان 9.5، لار 13.6،‌ طالقان 11.6 و ماملو 3.4 مترمكعب بر ثانيه بوده است، ‌امسال اين ميزان در سدهاي اميركبير 7.7، لتيان 5.7، لار 6.3، طالقان 2.8 و ماملو 1.9 ثبت شده است كه نشان از كاهش شديد ورودي آب به مخازن سدهاي استان دارد.

معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي تهران با اشاره به تلاش هاي اين شركت و همچنين شركت آب و فاضلاب استان تهران بیان داشت: تمام تلاش اين مجموعه ها براي توليد و توزيع مناسب و بي كم و كاست آب به مردم و شهروندان تهراني است كه اميدواريم با توجه جدي مردم و مديريت بهينه مصرف آب بتوانیم وضعيت فعلی را به خوبي پشت سر بگذاريم.

فروغي موجودي مخازن سدهاي پنجگانه تهران را در پایان تيرماه امسال 718 ميليون مترمكعب اعلام كرد و افزود: اين ميزان در مقايسه با يک ميليارد و 79 ميليون مترمكعب آب موجود در مخازن در زمان مشابه سال گذشته، حدود 360 ميليون مترمكعب كاهش يافته است.

وي با اشاره به دورنماي ذخاير آبي در استان تهران گفت: بايد توجه شود كه هرچه كمبود منابع آبي شديدتر شود، خواه ناخواه بر كيفيت آب نيز اثرگذار خواهد بود. این مقام مسئول در آب منطقه ای تهران با اشاره به آمار شركت آب و فاضلاب استان تهران مبني بر افزايش مصرف آب در تهران ابراز اميدواري كرد با بهبود تدريجي وضعيت دما و كاهش گرما و همچنين اجراي مديريت بهينه مصرف توسط شهروندان تهراني، شاهد بهبود شرايط منابع آب و پشت سر گذاشتن وضعيت فعلی باشيم.

کد خبر 2103634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha