۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۴۹

140 جلد قرآن خطی و کتاب خطی در خوی به نمایش درآمد

140 جلد قرآن خطی و کتاب خطی در خوی به نمایش درآمد

ارومیه – خبرگزاری مهر: به مناسبت ماه مبارک رمضان، قرآن های خطی و کتاب های مذهبی چاپ سنگی اهدایی مردم در موزه این شهرستان به نمایش عمومی گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خوی ظهر چهارشنبه در آیین برپایی این نمایشگاه اظهارداشت: این آثار شامل 140 جلد قرآن خطی و کتاب های مذهبی چاپ سنگی است که طی چهار سال گذشته توسط مردم به این نهاد اهدا شده بود.

رقیعه کنعانی ادامه داد: این آثار به خط نستعلیق و یا نسخ نگارش شده است و بیش از 30 اثر از این آثار به علما و دانشمندان خویی است که در سال های دور از آنان به یادگار مانده است.

وی با بیان اینکه این کتاب های نفیس و تاریخی با جلد چربی و با تزئینات گل و بوته نقش بسته شده است اظهارداشت: این کتاب ها که منابع بسیار خوبی در عرصه علوم قرآن و علوم دینی بوده و به دوره اسلامی مربوط می شوند.

کنعانی یاد آور شد: دو قرآن کوچک خطی در ابعاد 7 در 15 سانتی متر از جمله کتاب های ارزشمندی است که در بین این آثار به چشم می خورد.

وی افزود:کتاب های قرآن و چاپ سنگی تاریخی از جمله آثار خوب و ارزشمند نگهداری شده در موزه خوی توجه بازدیدگنندگان را به خود جلب و در طول سال مورد استقبال قرار می گیرد.

رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خوی این نمایش همه روزه تا پایان ماه مبارک رمضان برای بازدید عموم علاقمندان دایر است.

کد خبر 2103658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha