۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۵۱

داوودآبادی مطرح کرد:

واگذاری 70 هکتار فضای سبز مشهد به سازمان زمین و مسکن

واگذاری 70 هکتار فضای سبز مشهد به سازمان زمین و مسکن

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون فنی عمران شورای اسلامی شهر مشهد از اختصاص 70 هکتار از اراضی فضای سبز این شهر برای ساخت شهرک مسکونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد داوودآبادی بعد از ظهر چهارشنبه در دویست و شصت و ششمین جلسه کمیسیون فنی در ابتدا به جزئیات بررسی لایحه شهرداری در خصوص بازسازی بافت فرسوده محله سراب با اعتباری بالغ بر یک هزار 200 میلیارد اشاره کرد و گفت: کلیات این لایحه مربوط به موضوع نوسازی بافتی 9 هکتاری است.

رئیس کمیسیون فنی عمران شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: این بافت در محدوده یک هزار هکتاری مرکز شهر واقع شده است که با توجه به تجربه های گذشته شهرداری در مورد پروژه های عمرانی نظیر بافت فرسوده وکیل آباد و پروژه مجد نگرانی ها در خصوص تکرار این موارد افزایش می دهد.

داوودآبادی با تاکید بر لزوم توسعه و ایجاد موتور های محرک شهری برای تغییر در بافت های فرسوده و تبدیل اینگونه مناطق از حالت تهدید به فرصت بیان کرد: در جلسه کمیسیون پیشنهاد شد تا این پروژه که حد فاصل خیابان های امام خمینی (ره)، شیرازی و آزادی را شامل می شود در قالب مدیریت طرحی مانند پروژه میدان شهدا اجرایی شود.

وی ارائه برنامه زمانبندی دقیق و همچنین فاز بندی صحیح پروژه را از دیگر نکات مغفول مانده در لایحه عنوان کرد و افزود: در کمیسیون مقرر شد تا پس از بازبینی طرح ارائه شده و انطباق آن با طرح های فرا دستی تصمیم نهایی در محیطی کاملا کارشناسی اخذ شود تا یک بار دیگر هزینه آن بر دوش شهرو مردم قرار نگیرد.

رئیس کمیسیون فنی عمران شورای اسلامی شهر مشهد از بررسی لایحه ای دیگر در ارتباط با قرارداد مشارکت اجرای پروژه مرکز خدمات پشتیبان احمدآباد خبر داد و گفت: در چهار چوب مطالعات انجام گرفته توسط مشاور طرح جامع مشهد محور حد فاصل میدان آزادی تا میدان دکتر شریعتی به عنوان مسیری برای پیاده روی و گردشگری پیشنهاد شده است.

داوودآبادی با بیان اینکه شهرداری با این طرح به دنبال ایجاد مسیر مطلوب ارائه خدمات به شهروندان است، افزود: در این پروژه کاربری هایی نیز پیش بینی شده است.

وی از قرارگیری مستحدثات این پروژه در طبقات 1- و 2- و دسترسی آن از طریق ایستگاه خط دوم قطار شهری خبر داد و گفت: با ارائه خدماتی نظیر دفاتر پیشخوان، فوریت های پزشکی، فروشگاه های تجاری، فروشگاه های ارائه کالاهای فرهنگی و .... بخشی از نیاز های مسافرین این محور تامین خواهد شد.

 

کد خبر 2103822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha