۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۰۴

سردار شعبانی تاکید کرد:

اثبات اقتدار ملت ایران در عملیات مرصاد/ نقش ارزنده تیپ 12 قائم استان سمنان

اثبات اقتدار ملت ایران در عملیات مرصاد/ نقش ارزنده تیپ 12 قائم استان سمنان

سمنان – خبرگزاری مهر: یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه اقتدار ملت ایران در عملیات مرصاد اثبات شد گفت: برای ملت ایران بسیار ناراحت کننده بود که عده‏ ای ایرانی با دشمنشان همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد شعبانی در مراسم گرامیداشت 67 شهید سرافراز استان سمنان در عملیات مرصاد که در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه آن روزها، بسیار سخت و دشواری بود که بر ملت ایران گذشت، اظهار کرد: مقطع پایانی جنگ مقطع حساسی بود به ویژه که مردم چهره خبیث منافقان را شناخته بودند و برای ملت ایران بسیار ناراحت کننده بود که  عده‏ای ایرانی با دشمنشان همکاری کنند.

وی افزود: این نخستین باری بود که عده ‏ای ایرانی با چهره نفاق به آن طرف مرز رفته و با دشمنی مانند صدام همکاری می‏ کردند و مشکلاتی برای مردم و نظام به وجود آوردند و این در طول تاریخ ایران بی‏ سابقه بود.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس گفت: در میان 85 هزار اسیر عراقی که توسط رزمندگان ما دستگیر شده بودند، 16 ملیت از سودانی، اردنی، مصری و ...  وجود داشت و این یک جنگ نابرابر بود؛ اما به قول معروف زمستان تمام می‏ شود و روسیاهی به زغال می‏ماند که پس از اتمام جنگ سربلندی آن برای ملت ایران بود.

منافقین با هدف بر اندازی نظام ایران به دنبال تشکیل دولت جدید بودند

شعبانی افزود: منافقین با هدف بر اندازی نظام جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفتند در پنجم مرداد ماه 1367 با انجام عملیاتی با عنوان فروغ جاویدان (مرصاد) شهر‏های كرِند، اسلام‏آباد و کرمانشاه (باختران) را اشغال کنند و دولت جدید تشکیل دهند.

وی بیان کرد: عراق تصورش بر اين بود كه حالا كه قرار است، پشت ميز مذاكره بنشيند خيلي خوب است كه يك بار ديگر نيروهايش در اهواز باشد؛ بنابراین بعد از قبول قطعنامه از طرف جمهوري اسلامي ايران صدام فاسد عليرغم اينكه خودش مدافع اين قطعنامه بود به ایران حمله كرد.

معاون مجتمع آموزشی امام حسین (ع) سپاه ادامه داد: يكي از دلايلش اين بود كه يكبار ديگر بر اين تصور بود كه ایران ضعيف شده است، می‏ خواست دوباره در اهواز، خرمشهر و آبادان مستقر شود و اگر پشت ميز مذاكره نشستيم، سربازهايش در آنجا قدم بزنند و او بتواند از موضع قدرت امتياز بگيرد.

شعبانی افزود: سازمان مجاهدین خلق به عنوان یک ارتش کوچک کنار ارتش بعثی عراق به همکاری با آنها پرداخت به طوری که قدرت‏های بزرگ چون 138 تن از نمایندگان کنگره آمریکا، نیز آنها را همراهی می‏ کردند و با شعار "امروز مهران فردا تهران" وارد میدان شدند.

وی درباره حضور سازمان منافقین بیان کرد: در اواخر جنگ رزمندگان اسلام و عراقی‏های مسلمان در یک طرف خاکریز و نیروهای ایرانی فراری، کفار بعثی و آمریکا در آن سوی خاکریز روبه‏روی هم قرار گرفته بودند.

سازمان منافقین همکاری مؤثری با عراق در جنگ با ایران داشت

این یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: سازمان منافقین در قبل و حین و بعد از جنگ تحمیلی در زمینه‏سازی جنگ علیه ایران با عراق ارتباط داشتند تا زمانی که عراقی‏ها در خاک ایران بودند، منافقین نیز ارتباطات و همکاری مؤثری با آنها داشتند.

شعبانی افزود: منافقین با کمک‏هایشان به ارتش عراق مانند جاسوسی، بازجویی از اسرا، شنود مکالمات ایرانی‏ها، حتی با تقلید صدا اگر منطقه ‏ای مورد موشک باران قرار می‏ گرفت مانند دزفول از مردم آن منطقه جویا می‏ شدند، که موشک درست اصابت کرده یا انحراف داشته! با این فعالیت‏ها به ارتش بعثی عراق کمک می‏ کردند.

وی ادامه داد: بنابراین می توان اینطور بیان کرد که در حقیقت منافقین سربازان بدون یونیفورم صدام بودند که به منافع کشور خودشان پشت کردند و در 8 سال جنگ تحمیلی فعالیت‌های متعددی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دادند و هنوز هم طعمه خوبی برای غرب و آمریکا هستند.

نقش مهم تیپ 12 قائم آل محمد(عج) استان سمنان در عملیات مرصاد

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس در خصوص چگونگی طرح‌ریزی عملیات فروغ جاویدان "مرصاد" گفت: سناتور آمریکایی، پس از انجام عملیات فکه، در پیامی خطاب به اعضای سازمان گفت "مطمئن باشید با تلاش و کمی صبر و حوصله به زودی از مهران تا تهران رژه خواهیم رفت".

شعبانی تصریح کرد: در این عملیات به قدری به این سازمان از لحاظ  نظامی، غذا و تجهیزات کمک شده بود که به این باور رسیده بودند که اگر کسی در ذهنش تصور کند که سازمان به هدفش نخواهد رسید، خائن است.

وی تأکید کرد: ولي اين خيال باطل، به خاطر تلاش‏های نیرو‏های سپاه، تیپ 12 قائم آل محمد(عج)، ارتش، بسیج و مقاومت‏های مردمی هيچگاه به انجام نرسيد و منافقان، شكست سختي از نيروهاي رزمنده ايران متحمل شدند.

معاون مجتمع آموزشی امام حسین (ع) سپاه به نقش مهمی که تیپ 12 قائم آل محمد(عج) در این عملیات داشت اشاره کرد و گفت: انصافاً سپاه مشق خود را خوب نوشت و امروز سرافراز است و در نهایت  این جنگ تکلیفی بود و وظیفه ما عمل به تکلیف بود.

شعبانی افزود: از لحاظ توانمندی نظامی نیز تا به حال این‌قدر ایران اقتدار نداشته است، اما حالا این توانایی را داریم عبدالمالک ریگی را بدون خون‌ریزی و سر و صدا روي آسمان دستگیر کنیم.

وی بیان کرد: اگر در سالگرد حماسه مرصاد از موضع قدرت صحبت می‏شود، مفهومش این است که هیچ نقطه‏ای از مختصات این کشور در دست بیگانگان نیست و در حال حاضر ما وظیفه داریم که با مشاهده عکس شهید، فرزند شهید، خانواده شهید به آنها احترام بگذاریم.

مردم با خلق حماسه سیاسی پاسخ مطالبه مقام معظم رهبری را دادند

معاون مجتمع آموزشی امام حسین (ع) سپاه در بخش دیگر سخنان خود در خصوص انتخابات 24 خرداد ماه گفت: ملت ایران به راهبرد بیان شده از سوی مقام معظم رهبری که در سال 92 اعلام شد، جامه عمل پوشاندند و با حضور 72 درصدی پاسخ مطالبه رهبری در خلق حماسه سیاسی را دادند.

شعبانی اظهار کرد: حماسه یعنی انجام کار بزرگ و انجام این کار بسیار بزرگ توسط ملت ایران صورت گرفت، حماسه‏ای که از اول انقلاب اسلامی تا کنون برگزاری انتخاباتی با این عظمت و شکوه بی‏نظیر بود.

وی گفت: برگزاری دو انتخابات در یک زمان یکی در سطح ملی که انتخاب رئیس جمهور و دیگری در سطح محلی که انتخابات شوراها بود که ملت با حضور هوشمندانه خود در هر دو انتخابات سربلند شدند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد: انتخابات 24 خرداد92 خط بطلانی بود بر گفته‏ های کسانی که به نظام جمهوری اسلامی این تهمت را زده و همچنین کسانی که در برابر این افترا سکوت کرده بودند که پس از برگزاری این انتخابات همان افراد اعتراف کردند که دموکراتیک‏ترین انتخابات، این انتخابات بود.

شعبانی بیان کرد: یکی از خبرگزاری ‏های بیگانه طبق بررسی ‏هایی که انجام داده بود، اعلام کرد که ایران  از 16 تا 23 ژوئن از شادترین کشورهای جهان بود، علت آن را پیروزی در انتخابات، پیروزی تیم ملی والیبال، فوتبال، برگزاری اعیاد شعبانیه و... دانست.

وی گفت: در این اواخر نیز جنبش حماس طی پیامی اعلام کرده که می‏ خواهد به ایران اقتدا کرده و تمایل به همکاری با ایران را دارد، زیرا آنها به این نتیجه رسیده‏اند، آمریکا نمی‏تواند این مسائل را دیگر مدیریت کند و مسائل سوریه بدون همکاری با ایران قابل حل نخواهد بود.

شعبانی تصریح کرد: سید حسن نصرالله که به عنوان مرد جهان عرب نامیده شده است، در دیداری که با مقام معظم رهبری داشت دست معظم له را بوسید و وقتی علت این کارش را سؤال کردند، گفت خواستم نشان دهم که مرد سال عرب سرباز مقام معظم رهبری است و ایشان علت پیروزی‏ های خود را عمل به فرامین و دستورات مقام معظم رهبری دانست.

مرصاد عملیات سرنوشت‏ ساز دفاع مقدس است

فرمانده سپاه قائم ال محمد(عج) استان سمنان نیز در این مراسم گفت: عملیات مرصاد، یکی از عملیات‌های سرنوشت‏ ساز دفاع مقدس است که در آن دلاور مردان سپاه و ارتش با دفع حمله منافقین باعث از هم پاشیده شدن  دشمن شدند.

سردار علی استادحسینی با اشاره به روزهای سرنوشت‌ساز پایان جنگ و جایگاه عملیات مرصاد در حفظ شرافت ایران اسلامی اظهار کرد: تیپ 12 قائم (عج)، در انهدام منافقین در عملیات مرصاد نقش ویژه و محوری داشت، دو روز قبل از عملیات و پس از اینکه رزمندگان استان سمنان مطلع شدند به اردوگاه آمده و اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: آنان با دلاوری‏هایشان یک‏تنه در برابر دشمنی قرار گرفتند که با توهم فتح سه روزه تهران و براندازی حکومت اسلامی با تمام تجهیزات به میدان آمده بودند؛ اما شیرمردان این خطه مسیر آنها را سد کرده و شیرازه دشمن را از هم پاشیدند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان کرد: این افتخار نصیب بچه‏های استان سمنان شد که مقام معظم رهبری در وصف آنان فرمود "اگر نبود تیپ قائم (عج) دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید، آنکه ایستاد تیپ قائم بود اینها در تاریخ می‌ماند".
استاد حسینی در خاتمه تصریح کرد: به همین مناسبت با برگزاری این یادواره‏ها باید یاد و نام شهدا زنده نگه داشته شود، زیرا به برکت خون شهدا است که امروز عزت و سربلندی داریم.

کد خبر 2104557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha