۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۷

قاسمی:

33 هزار اثر تاریخی کشور ثبت ملی و منطقه ای شد

33 هزار اثر تاریخی کشور ثبت ملی و منطقه ای شد

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل ثبت آثار ملی و جهانی میراث فرهنگی کشور گفت: 33 هزار اثر ثبتی در کل کشور در سطح جهانی و منطقه ای به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ساسان قاسمی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با استاندار گلستان افزود: تمامی آثار ثبتی درفهرست جهانی یونسکو جزو ثروت های جهانی مطرح هستند و دیگر تنها به یک کشور و یا یک جامعه تعلق ندارد بلکه مالکیت آن ها جهانی است.
 
قاسمی درادامه به اهمیت مدیریت داخلی درحفظ تمامیت ارضی کشور اشاره داشت و افزود: استاندار محترم گلستان می تواند مدیریت را نظارت داشته باشد.
 
قاسمی همچنین حفاظت از دیوار بزرگ گرگان را با توجه به طولانی بودن این دیوار(200 کیلومتر) کاری مشکل تر عنوان کرد و بر تلاش بیشتر بر این مهم تاکید داشت.
 
پاسداري از آثار باستاني حفاظت از اصالت ملي است
 
استاندار گلستان نیز گفت: ملت ايران با سابقه و قدمت تاريخي طولاني که دارد براي نشان دادن و حفظ اين اصالت بايد از آثار باستاني و تاريخي خود پاسداري کند.
 
جواد قناعت افزود : همه ما بعنوان يک انسان ايراني و اسلامي وظيفه داريم که از آثار باستاني و ملي خود دفاع کنيم.
 
وي با اشاره به ثبت جهاني برج قابوس در سال گذشته خاطرنشان کرد : ثبت اين برج در فهرست ميراث جهاني يونسکو معرف خوبي براي استان شد تا گردشگران داخلي و خارجي را به اينجا
بکشاند .
 
قناعت بر بهره مندي از فرصت هاي ايجاد شده از ثبت جهاني آثار تأکيد و اظهار اميدواري کرد با بهره گيري از اين فرصت هاي طلايي شاهد ثبت جهاني ديوار دفاعي گرگان بعنوان دومين اثر تاريخي گلستان در فهرست يونسکو باشيم. 
 
وي با بيان اينکه حفظ آثار باستاني و توسعه استان در تضاد باهم نيست تصريح کرد : تاجايي که ظرفيت ها اجازه دهد جهت توسعه استان گام برخواهيم داشت.
 
استاندار گلستان ضمن تشکر از همکاري و تعامل مديران دستگاههاي اجرايي که در ثبت جهاني برج قابوس نقش داشتند بر همکاري جهت به ثبت رساندن ديوار دفاعي گرگان نيز تأکيد کرد .  
 
وي در پايان خواستار حمايت سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري کشور به لحاظ مالي و اعتباري شد و گفت: کارهاي بزرگ نياز به اعتبارات بزرگ دارد و انتظار داريم مسئولان اين موضوع را مدنظر قرار دهند.
کد خبر 2106422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha