۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۰۶

فرهمندامین به مهر خبر داد:

2500 عنوان کتاب گویا در بخش روشندلان کتابخانه اردبیل وجود دارد

2500 عنوان کتاب گویا در بخش روشندلان کتابخانه اردبیل وجود دارد

اردبیل - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با اشاره به تجهیز بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل گفت: هم اکنون بیش از دو هزار و 500 عنوان کتاب گویا و صوتی در این بخش وجود دارد.

صادق فرهمندامین در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: بخش عمده ای از این منابع ارزشمند از طریق نهاد کتابخانه های کشور و یا سایر کتابخانه ها تامین و بخشی نیز از طریق واحد سمعی و بصری کتابخانه مرکزی اردبیل تهیه شده است.

وی با اشاره به آماده سازی 17 جلد کتب صوتی مورد نیاز روشندلان در کتابخانه مرکزی اردبیل طی دو ماه اخیر یادآور شد: برخی از کتب مطرح حوزه تاریخ ادبیات، روانشناسی و علوم تربیتی، کتابداری و احکام اسلامی توسط بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل در قالب کتب صوتی، ضبط و آماده سازی شد.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کتب صوتی با مشارکت داوطلبان در واحد سمعی و بصری کتابخانه مرکزی اردبیل به صورت صوتی ضبط و در قالب لوح فشره و به شکل کتاب گویا آماده  سازی می شوند.

وی تاکید کرد که حضور تحسین برانگیز شهروندان و دانشجویان داوطلب در بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل جهت ضبط کتابهای مورد نیاز روشندلان، باعث افزایش چندین برابری تولیدات این بخش شده که قابل تقدیر است.

فرهمندامین با اشاره به راه اندازی اتاق ضبط روشندلان در کتابخانه مرکزی اردبیل افزود: این بخش به تازگی در کتابخانه مرکزی اردبیل راه اندازری شده اما با این وجود طی این مدت کوتاه فعالیت تاثیرگذاری در بین جامعه روشندل استان داشته است.

وی تشکیل انجمن ادبی روشندلان کتابخانه های عمومی، برگزاری کلاسهای ویژه آموزش زبان انگلیسی، رایانه و زبان بریل برای روشندلان، تهیه لیست کتب بریل و گویا و ارسال تولیدات بخش در قالب کتب گویا به سایر کتابخانه های عمومی استان و کشور را از جمله فعالیتهای بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل از آغاز فعالیت تاکنون برشمرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین با اشاره به وجود 750 جلد کتاب بریل در این بخش اضافه کرد: از این تعداد بیش از 200 جلد کتاب بریل توسط شهروندان به این بخش اهداء شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تجهیز و توسعه این بخش و نیز راه اندازی بخش روشندلان در سایر کتابخانه های عمومی استان اردبیل، روشندلان بتوانند هرچه بیشتر از خدمات فرهنگی کتابخانه ها بهره مند شوند.

کد خبر 2107365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha