۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۲۷

جواد محقق به سوگ پدر نشست

جواد محقق به سوگ پدر نشست

شیخ محسن محقق پدر جواد محقق شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان در گذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحوم شیخ محسن محقق پدر جواد محقق شاعر نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان صبح امروز پنجشنبه 10 مردادماه و همزمان با اذان صبح، در سن 94 سالگی درگذشت.

مرحوم شیخ محسن محقق که هم فرزند شهید و هم پدر شهید به شمار می‌رفت، از تحصیل‌کردگان حوزه علمیه نجف بوده و محضر آیات اعظام حکیم، خویی، شاهرودی، لاریجانی و... را درک کرده بود.

مرحوم محقق در طول سال‌های عمر خود در حوزه‌های علمیه ایران و عراق به تدریس در زمنیه فقه و اصول و نیز فلسفه و کلام مشغول بود.

پیکر وی روز جمعه 11 مرداد در شهر همدان پس از اقامه نماز جمعه از محل برپایی نماز جمعه تا میدان شریعتی همدان تشییع و در باغ بهشت این شهر به خاک سپرده می‌شود.

همچنین مراسم ختم وی جمعه شب (11 مرداد) از سوی خانواده وی و حوزه‌های علمیه از ساعت 9 الی 11:30 شب در مسجد جامع همدان برگزار خواهد شد و مراسم هفتمین روز درگذشت وی نیز چهارشنبه آینده 17 مرداد، از ساعت 9:30 صبح در مدرسه علمیه آیت‌الله آخوند معصومی همدانی برگزار می‌شود.

جواد محقق؛ نویسنده شاعر و پژوهشگر حوزه ادبیات و آموزش کودک و نوجوان است. وی در سال 1366 براي تدريس در مدارس ايرانی خارج از كشور، ابتدا به پاكستان و سپس به تركيه رفت، و پس از بازگشت، در سال 1369 با توجه به سابقه تدریس و فعاليت‌های فرهنگی و مطبوعاتی‌اش، به عنوان سردبير ماهنامۀ رشد معلم انتخاب شد و به مدت 13سال، بيش از 110 شمارۀ آن را منتشر كرد.

محقق همچنین سردبيري ماهنامه‌های «رشد نوجوان» و «رشد كودك» و فصلنامه‌های «جوانه» و «رشد آموزش هنر» را هم برعهده داشته و ده‌ها شماره از آن‌ها را نيز مديريت كرده است.

از آثار منتشر شده وی محقق به قصۀ مرد بزرگ پاپتی، مردی چو آفتاب، با آخرين رسول، تاوان عشق، مثل من به انتظار، قدر استاد، علم و ايمان در گفتگو با دانشمندان، ياد ماندگار، معلمان خوب من، گزيدۀ شعرها، آن بهار مهربان، علی امير غدير، امين قافلۀ وحی، خواب خوب، در خانۀ ما، مرد فردا، دوغ و دروغ، باران بهانه بود، شکفتن در آتش، پشت پلك پنجره، هم سرو، هم صنوبر،  و آفتاب هدايت، كلمات در خط مقدم، بيداری كلمات و در كوچه‌های كرايوا اشاره کرد.

خبرگزاری مهر از ضایعه را به جواد محقق تسلیت می‌گوید.

کد خبر 2108008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha