۲۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۱۱

جعفری به مهر خبر داد:

عضویت 185 نفر در انجمن تالاسمی قم/ عدم همکاری ارگان‌های دولتی برای اشتغال بیماران تالاسمی

عضویت 185 نفر در انجمن تالاسمی قم/ عدم همکاری ارگان‌های دولتی برای اشتغال بیماران تالاسمی

قم - خبرگزاری مهر: مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان قم از عضویت 185 نفر در انجمن تالاسمی این استان خبر داد.

محمد صادق جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: 185 نفر عضو انجمن حمایت از بیماران تالاسمی در استان قم هستند.

وی گفت: داروی این بیماران به صورت رایگان توسط وزارت بهداشت با همکاری بیمه ها تامین و اقدامات درمانی این بیماران نیز در درمانگاه مخصوص این بیماران ارائه می شود.

 مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان قم بیان کرد: بیماران تالاسمی باید آزمایش های دوره ای داشته باشند که شامل آزمایش های HIV، هپاتیت B، هپاتیت C، آزمایش های سرتین، آزمایش های هورمونی، تست های کبدی و غیره می شود که برخی از هزینه ها را باید خود بیماران متحمل شوند و متاسفانه با وجود اینکه قانونا در همه ایران باید هزینه درمان بیماران به صورت رایگان باشد هزینه های آنها توسط دولت تامین نمی شد و به همین جهت مجبور به تامین هزینه ها به سختی از سوی خیرین بودیم.

وی ادامه داد: از چند ماه گذشته مدیر کل خدمات درمانی با آزمایشگاه بوعلی قراردادی منعقد کرد که به این وسیله بسیاری از آزمایشات بیماران تالاسمی برای بیماران به صورت رایگان است و هزینه آن را اداره کل خدمات درمانی پرداخت می کند.

جعفری بیان کرد: به دلیل اینکه بیمه ها به صورت واحد عمل نمی کنند امیدواریم با واحد شدن بیمه ها و تعهدات دولت، مشکل تامین هزینه های درمانی این بیماران در استان قم مرتفع شود.

وی با اشاره به تلاش انجمن برای ایجاد اشتغال برای بیماران تالاسمی افزود: متاسفانه از سوی ارگان های دولتی برای ایجاد اشتغال بیماران تالاسمی نتیجه ای حاصل نشده است بنابرین در تلاش برای دریافت مساعدت های خیرین برای تامین ساختمان و یا زمین جهت احداث کارگاه و یا فروشگاه برای ایجاد اشتغال خیرین هستیم.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان قم بیان کرد: متاسفانه همکاری بانک ها برای پرداخت وام به بیماران تالاسمی ضعیف است.

وی گفت: از مسئولان استانی و شهری تقاضا می شود که نیازهای بیماران تالاسمی را از نزدیک مشاهده کرده و خدمات لازم را به این بیماران ارائه دهند، همچنین از خیرین و متصدیان موقوفات در خواست می شود تا با حضور در مرکز درمانی با مشاهده وضعیت بیماران زمینه را برای ایجاد اشتغال آنها فراهم سازند.
 

کد خبر 2113401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha