۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۱۹

منصوری آرانی نماینده موافق کلیات کابینه:

رای بالا به کابینه گام دولت را درعرصه بین الملل محکم می‌کند/ تعداد اصولگرایان و اصلاح طلبان کشور کمتر از 5 هزار نفر است

رای بالا به کابینه گام دولت را درعرصه بین الملل محکم می‌کند/ تعداد اصولگرایان و اصلاح طلبان کشور کمتر از 5 هزار نفر است

نماینده موافق کلیات کابینه گفت: امیدوارم رای قاطع به دکتر روحانی موجب شود ایشان در صحنه های بین المللی محکم تر گام بگذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سخنرانی خود به عنوان نماینده موافق کلیات کابینه دولت یازدهم امروز در مجلس گفت: ابتدا تشکر می کنم از مردم که با خلق حماسه سیاسی به جامعه نشاط دادند من فکر می کنم بحث اعتدال از مجلس نهم شروع شد و در یک یکسال گذشته مجلس نهم با اعتدال به جلو رفت همین طور ریاست مجلس بر همین مشی رفتار کردند و شاهد بودیم این مجلس جلو افراطی ها را گرفته و طبیعی است افراطیها موافق اعتدال نباشند .

وی با بیان اینکه انتظارداشتیم مخالفین برنامه های دکتر روحانی را نقد می کردند افزود: ما انتظار داشتیم مخالفین کابینه بحث می کردند در مورد اینکه آیا برنامه های آقای روحانی می تواند برای میلیونها بیکار شغل ایجاد کند یا نه آنهایی که به روحانی رای دادند احساس می کنند دکتر روحانی می تواند مشکل بیکاری را حل کند کسانی که به روحانی رای دادند از وضعیت بد اقتصادی به روحانی رای دادند لذا مخالفین باید می آمدند بحث می کردند در مورد برنامه ها، در مورد بدی معیشت مردم که خود این آدمها آن را رقم زدند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروز میلیونها ایرانی مجلس را نگاه می کنند، افزود: مردم قضاوت خواهند کرد که کدام یک از نمایندگان صدای ملت را منعکس می کند نمایندگانی که انصاف را رعایت نمی کنند همانهایی هستند که خودشان یا گروهشان ما را به وضعیت انداختند که در این وقت نمی گنجد.

منصوری آرانی ادامه داد: الان مردم صدای ما را می شنوند و می خواهند ببینند ما چگونه می خواهیم دکتر روحانی را کمک کنیم تا شغل ایجاد شود ، چگونه مجلس می خواهد به دولت کمک کند تا از این وضعیت خارج شویم میلیونها ایرانی که از فساد و رشوه خسته شدند الان تماشا می کنند ببینند ما چگونه می خواهیم دولت دکتر روحانی را کمک کنیم.

نماینده مجلس به اهمیت نقد برنامه های دولت توسط منتقدین انتقاد کرد و گفت: میلیونها ایرانی که مسکن ندارند گوش می دهند ببینند برنامه های دکتر روحانی برای رفع نیاز مسکن چیست صدها هزار بیمار که از بیماری رنج می برند و به روحانی رای دادند منتظرند ببینند چگونه قرار است وضعیت بهداشت آنها درست شود. جوانهایی که ورزشگاه ندارند می خواهند ببینند به دولتی که رای دادند چگونه می خواهند برنامه ها را عملی کند.

وی با بیان اینکه مسلم است بعد از انتخاب روحانی در جامعه نشاط  ایجاد شد افزود: هزاران تحصیلکرده امیدوار شدند تا پارتی بازی کنار رود و شایسته سالاری بیاید جلو و مبنا شود از75 میلیون ایرانی 5000 نفر هم اصولگرا و اصلاح طلب نیست و کاری به این سیاسی کاری ها ندارند اتفاقا همین 5000 نفر مردم را دچار این مصیبت کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مردم عزت، شغل، امنیت و رفاه می خواهند، افزود: امروز مردم و رهبر عزیزمان دارند گوش می دهند و انتظار دارند این مجلس به دولت روحانی رای اعتماد بالا بدهد تا این دولت در صحنه بین المللی بتواند سکان این کشتی را به خوبی هدایت کند.

وی ادامه داد: متاسفم که از همین الان در مجلس وارد کشاکش سیاسی شدیم متاسفانه بعضی دوستان صحن مجلس را در وضعیت خوبی قرار ندادند انشاءالله با رای قاطعی که خواهیم داد نشان می دهیم بر این برنامه ها برنامه درستی است زیرا که من با بسیاری از وزیران دیدار داشتم و برنامه هایشان مورد قبول واقع شد.

مصنوری آرانی با اشاره به دیدار خود با وزیران پیشنهادی اطلاعات، کشور، امورخارجه و دفاع گفت: بر خلاف گفته کسی که گفت وزیر اطلاعات اطلاعاتی نسیت بلکه من معتقدم ایشان مجتهدی است تیز هوش و دارای تجربیات زیاد در زمینه اطلاعات ایشان عضو مجلس خبرگان هستند و برنامه هایش فوق العاده است که امنیت را به جامعه خواهد بخشید.

وی ادامه داد: آقای دهقان بهترین وزیر پیشنهادی است که حتی یک مخالف هم ندارد، آقای ظریف به عنوان فردی که هوشمندانه در مذاکرات وارد می شود شناخته شده است او را به عنوان یکی از بزرگترین افراد در سیاست خارجی می شناسند آقای رحمانی فضلی فردی است منعطف که فکر می کنم رای بالایی در مجلس خواهد آورد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: من قصد داشتم گوشه هایی از برنامه های دکتر روحانی در بعد سیاست خارجی، دفاع و امنیت و حوزه سیاست داخلی را تشریح کنم ، اما ترجیح می دهم از بقیه زمان دکتر دستغیب استفاده کند. امیدوارم رای قاطع به دکتر روحانی موجب شود ایشان در صحنه های بین المللی محکم تر گام بگذارد.

 

 

کد خبر 2114301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha