۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۵۳

قوامی به عنوان موافق کابینه:

کهولت سن کابینه به دلیل نیاز به تجربه در شرایط طوفانی در کشور است

کهولت سن کابینه به دلیل نیاز به تجربه در شرایط طوفانی در کشور است

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفانی که به کهولت سن کابینه اشاره می‌کنند بدانند کشور در یک شرایط طوفانی است و در طوفان کشتی را به کشتیبان با تجربه می سپارند نه به جوانی که کمتر با مشکلات رو به رو شده است و این میانگین سنی کابینه یکی از نقاط قوت است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق کلیات کابینه پیشنهادی روحانی دولت یازدهم گفت: از کلیات این برنامه دفاع می کنم. برنامه ای که روحانی ارائه داد و ترکیب وزرایی که انتخاب کرده است همه امور را در بر می گیرد. نیروی انسانی چه از نظر تخصص و تجربه و صلاحیت های مختلف همه را در بر گرفته که این یکی از نقاط قوت است.

وی با انتقاد از مخالفانی که میانگین سنی کابینه را بالا می دانند اظهار داشت: مخالفانی که به کهولت سن اشاره می کنند بدانند کشور در یک شرایط طوفانی است و در طوفان کشتی را به کشتیبان با تجربه می سپارند نه به جوانی که کمتر با مشکلات رو به رو شده است و این میانگین سنی کابینه یکی از نقاط قوت است.

قوامی علت دیگر موافقت با کلیت کابینه را تنوع و یک پارچگی آن دانست و افزود: چگونه می توانید تورم را افزایش دهید و مشکلات اقتصادی را حل کرد، قطعا به نیروهای با تجربه، معتدل و کارآمد نیاز داریم که از افراطی گرایی به دور هستند. یکی از چالش های دولت گذشته  اعمال سیاست های خلاف سیاست های کلی نظام بوده است که باید یک تصمیم یک پارچه و سیاست واحد آن را پیگیری کنیم.

وی شغل آفرینی و اعتدال را نکات اساسی در کابینه دانست و گفت: ایجاد تعامل سازنده با اقتصاد دنیا هزینه ها را از روی دوش مردم بر می دارد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس با بیان این که پاسخ مردم در این انتخابات بهترین را با توجه به شرایط موجود انتخاب کردند گفت: مجلس باید مکمل دولت باشد و با رای اعتماد قاطع از آن حمایت کند. این کابینه حاصل کار کارشناسی است همه بخش ها دارای رویکرد مشترک هستند و هدف واحدی را دنبال می کنند.

وی افزود: باید نگاه به آموزش عالی حاکم شود که بتواند نیازهای بازار کار را تامین کند اگر کار آفرین تربیت کنیم می توانیم بازار جدید تولید کنیم و این غلبه بر محدودیت هاست.

قوامی خطاب به کسانی که کابینه را نا همگون و شرکت سهامی می دانند گفت: بر عکس، این کابینه بر اساس مشی اعتدال رئیس جمهور است. مجلس به عنوان ریل گذار باید مکمل دولت شود.

کد خبر 2114330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha