۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۲۰

نماینده موافق کابینه پیشنهادی:

حضوررحمانی فضلی در کابینه دولتی پاک دست را نوید می دهد/ برنامه دولت از دخالت در کار سایر قوا و نهادها پرهیز دارد

حضوررحمانی فضلی در کابینه دولتی پاک دست را نوید می دهد/ برنامه دولت از دخالت در کار سایر قوا و نهادها پرهیز دارد

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از انتخاب ظریف و رحمانی فضلی به عنوان وزرای پیشنهادی وزارت امور خارجه و کشور گفت: انتصاب رحمانی فضلی با پنج سال سابقه در دیوان محاسبات نشان از توجه دولت روحانی به امر نظارت دارد و یک دولت پاک دست را نوید می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دواتگری نماینده مراغه و عجب شیر در موافقت با کابینه پیشنهادی یازدهم گفت: طبق آئین نامه 206 داخلی مجلس ما باید در این جلسه باید در مورد برنامه های دولت در معرفی وزیران کابینه صحبت می کردیم اما متاسفانه برنامه های رئیس جمهور در این مذاکرات مغفول مانده است و من سعی می کنم در مورد آنان صحبت کنم.

نماینده مردم مراغه افزود: یکی از مهمترین وظایف دولت در مجموع حاکمیت اجرای سیاست کلی نظام و برنامه ریزی اجرایی جهت پیاده سازی اهداف کلی حاکمیت در بخش های مختلف، جامه عمل پوشاندن به چشم انداز بیست ساله نظام در، حرکت در مسیر ریل گذاری شده با کمترین هزینه و بهینه ترین مسیر و بیشترین بهره‌وری است و این موضوعی است که باید در بررسی برنامه های دولت ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به انتظار مجلس از دولت گفت: ارائه برنامه جامع و کاربردی برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده توقع مجلس از دولت است که در این مسیر دولت برنامه خوبی را تدوین کرده و بخش های مختلف را ارزیابی کرده و با ارائه آسیب شناسی جدی دلایل عدم توفیق دولت های قبلی را استخراج نموده و راهکارهای عملی و مبتنی بر اصول حاکم بر جامعه را ارائه داده است.

دواتگری با بیان این که دولت یازدهم در ارائه برنامه اقتصادی همه شرایط گفته شده را رعایت کرده است، گفت: با نگاهی به اهداف راهبردی دکتر نوربخت می توان دریافت که شناخت مسئله را به خوبی در دست گرفته است همانطور که برنامه دولت در بخش اقتصادی به طور شفاف مشخص است. در شرایط حاضر مسئله اصلی کشور اقتصاد در چند بخش کلان دسته بندی می شود که از جمله آنها بالا بودن نرخ بیکاری، عدم استفاده از ظرفیت های داخلی و خارجی، نبود استراتژی یکپارچه به مسائل کلان اقتصادی، نبود تعریف مشخص از کارکرد دولت در مجموعه کلان می توان نام برد.

نماینده مردم مراغه با بیان این که تمام مشکلات اقتصادی در برنامه اقتصادی دولت مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در این برنامه با شناخت مسئله اقدام به ارائه برنامه اجرایی هماهنگ برای حل معضلات شده و برنامه و خط مشی پیشنهادی دولت یازدهم را می توان در چند بخش دسته بندی کرد.

وی بستر سازی برای استفاده از ظرفیت های بالقوه برای افزایش رشد اقتصادی افزایش سرمایه اجتماعی به عنوان مهمترین عنصر تاثیرگذار در رشد اقتصادی با ایجاد اعتماد بین حاکمیت و مردم ایجاد تعادل در بازار کار، پول و سرمایه با ابزارهای مختلف، انضباط دولت در بودجه ریزی، استقلال بانک مرکزی، استفاده از پتانسیل خارجی با ابزار دیپلماسی، استفاده از دیپلماسی اقتصادی، استفاده از اقتصاد سیاسی و اصلاحات اقتصادی، توانمندسازی دولت در جهت ایفای وظایف حاکمیتی و نه تصدی گیری، ایجاد زیرساخت جهت کاهش انحصار و افزایش رقابت پذیری، به رسمیت شناختن بخش خصوصی، ایجاد ثبات اقتصادی برای جلوگیری از راندخواری از جمله برنامه های اقتصادی دولت برشمرد.

وی با بیان این که تمامی راهکار ها بر اساس وظایف حاکمیتی دولت در مجموعه نظام تعریف شده است گفت: از هرگونه دخالت در حوزه های مختلف خارج از وظایف قوه مجریه پرهیز شده است.

دواتگری با اشاره به برخی انتقادات نسبت به این که غربی ها نسبت به پینشهاد دکتر ظریف برای امور خارجه ابراز خرسندی کرده اند گفت: در حالی که روزنامه وال استریت ژورنال ارگان صهیونیست ها و علیه دکتر ظریف اعلام موضع کرده و حمله شدیدی به ایشان کرده است. چرا شما واقعیت ها را نمی گویید. وقتی صهیونیست ها از معرفی ظریف ناراحت هستند ما باید حساسیت خودمان را بالا ببریم و هوشمندانه عمل کنیم.

نماینده مردم مراغه همچنین با اشاره به حضور رحمانی فضلی با سابقه 5 ساله در دیوان محاسبات گفت: این انتصاب توجه دولت روحانی را به امر نظارت می دهد و یک دولت پاک دست را نوید می دهد.

کد خبر 2114353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha