۲۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۳۵

در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:

آخوندی پروژه مسکن مهر را با اصلاحاتی ادامه می دهد

آخوندی پروژه مسکن مهر را با اصلاحاتی ادامه می دهد

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتهامات سیاسی که برخی از نمایندگان به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی داشته اند، و با بیان اینکه آخوندی اتهام تقلب را در جلسه با رهبر انقلاب رد کرده است، گفت: آخوندی بر مسکن مهر تاکید دارد و با رفع مشکلات و معضلات آن این پروژه را ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم میناب در دفاع از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: دوستانی که به عنوان مخالف صحبت کردند مطمئنا برای تقوی و حمایت از دولت بوده است.

وی وزارت شهرسازی را یکی از بزرگترین وزارتخانه های کشور دانست و گفت: این وزارتخانه از الحاق دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری به وجود آمده و برای این وزارتخانه بیش از 86 تکلیف در قانون برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم میناب افزود: دو فصل مهم راه و ترابری و زمین و مسکن در این وزارتخانه مهم وجود دارد که مشتمل بر 20 سازمان و شرکت مادرتخصصی زیر مجموعه این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه 4 نوع حمل و نقل داریم گفت: حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و زمین قسمت مهمی از فعالیت اقتصادی کشور را تشکیل می دهد و هر کدام زیرمجموعه های مختلف و پیچیدگی ها و مسائل و مشکلات فراوانی دارند.

هاشمی با بیان اینکه تهیه مسکن مهر، تهیه طرح های توسعه روستایی، مسکن اجتماعی، روستایی، عمران  و نوسازی روستاها، هر کدام دارای مسائل و مشکلات خویش است، گفت: با توجه به این شرایط در حال حاضر در بخش عمرانی کشور بیش از 9 هزار طرح نیمه تمام در سطوح ملی  و بیش از 20 هزار استانی نیمه تمام داریم و برای تکمیل پروژ ه های عمرانی نیز به بیش از 200 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با بیان اینکه برای اداره چنین مجموعه وسیعی ما نیاز به مدیری توانمند، شجاع و متخصص و دارای سابقه در حوزه های عمرانی اجرایی ، مدیریتی و مسلط بر حوزه بازار سرمایه داریم، گفت: آقای آخوندی لیسانس راه و ساختمان، دکترای اقتصاد سیاسی هستند و از سوابق اجرایی ایشان می توان به عضویت در شورای مرکزی جهاد سازندگی، معاون سیاسی وزارت کشور، رئیس بنیاد مسکن کشور، مسئول بازسازی مناطق زلزله زده رودبار و منجیل، وزیر مسکن و شهرسازی ، تجربه اجرای بیش از100 بیمارستان در کشور اشاره کرد.

ابراهیمی، با اشاره به دلایل دفاع اش از وزیر پیشنهادی راه گفت: ما نیاز به مدیری داریم که دارای توانمندی های اقتصادی و اشراف به مسائل اقتصادی، فنی و مدیریتی داشته باشد و کسی نباشد که صرفا به حوزه مالی و اعتباری دولت وابسته باشد.

وی افزود: سال گذشته 35 درصد تخصیص در حوزه عمرانی داشتیم و امسال هم بعید می دانم که بیش از این تخصیص داشته باشیم به همین دلیل ما نیازی به نیرویی داریم که بتواند از حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی بنگاههای اقتصادی، نظام فنی مهندسی کشور، بازار سهام و سرمایه به درستی استفاده کند و بتواند این بخش را از شرایطی که وجود دارد نجات دهد.

نماینده مردم میناب، همچنین به اتهامات سیاسی که به آخوندی زده شد گفت:ایشان توضیح دادند که در جلسه ای که با حضور مقام معظم رهبری بوده بحث تقلب را رد کردند و خودشان در این زمینه توضیح بیشتری می دهند و انشاءالله بتوانیم از ظرفیت مدیرانی همچون آخوندی استفاده کنیم.

ابراهیمی در پایان تاکید کرد: آخوندی نیز بر مسکن مهر تاکید دارند و با رفع مشکلات و معضلات آن این پروژه را ادامه خواهد داد، بنابراین آقای نوباوه ( مخالف برنامه های آخوندی ) در مورد مسکن مهر و مسکن اجتماعی ناراحتی نخواهند داشت.

کد خبر 2115808

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha