۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۰۹

ثبت آني معاملات كشور امكان مشاهده سند خانه و خودرو با موبايل

ثبت آني معاملات كشور  امكان مشاهده سند خانه و خودرو با موبايل

سرپرست دفتر توسعه فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام كرد: تا پايان هفته جاري ثبت آني معاملات و اسناد در دفتر خانه ها اجرايي می شود و شهروندان بعد از ثبت سند مي توانند با شماره ملي سند و رمز از طريق سايت سازمان ثبت سند معامله شده را مشاهده كنند.

برديا صدر نوري در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام كرد: تا پايان هفته ثبت آني معاملات كشور در دفترخانه و ادارت ثبت اسناد سراسر كشور اجرايي می شود و شهروندان مي توانند هنگام حضور در دفتر خانه ها و در صورت تكميل بودن مدارك شاهد ثبت آني معاملات خود باشند.

وي افزود: در اين خصوص كارگاه آموزشي در دفترخانه ها برگزار و نرم افزار تخصصي براي ثبت آني معاملات طراحي و بارگزاري می شود و به زودي در اختيار تمامي ادارات ثبت اسناد كل كشور و دفترخانه ها قرار مي گيرد.

سرپرست دفتر توسعه فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: شهروندان بعد از تكميل فرمها و مدارك مورد نياز براي ثبت معاملات منقول و غير منقول خود به دفترخانه مراجعه کنند و در كوتاهترين زمان سند مورد نظر ثبت مي شود. اين نرم افزار طوري برنامه ريزي شده كه بعد از ثبت آني سند خريدار و فروشنده مي توانند در هر كجاي كشور در همان لحظه سند ثبت شده خود را از طريق شماره ملي سند و رمز مشاهده كنند.

صدر نوري گفت: با اين اقدام امنيت اسناد در سطح بالايي قرار گرفته و امكلان هرگونه كلاهبرداري به حداقل مي رسد. به عنوان مثال فردي مي خواهد خودرو يا خانه اي را خريداري كند و فروشنده مي تواند سند ملك را حتي با تب لت و گوشي همراه از طريق رمزي كه در اختيار دارد به خريدار از طريق سايت سازمان ثبت نشان دهد.

کد خبر 2116888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha