۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲

کریمی به مهر خبر داد:

سیل به شهرستان خنج شش میلیارد ریال خسارت زد

سیل به شهرستان خنج شش میلیارد ریال خسارت زد

شیراز- خبرگزاری مهر: سرپرست فرماندار خنج گفت: سیل اخیر بیش از شش میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی و تاسیسات برق این منطقه وارد کرده است.

صادق کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به میزان خسارتها به بخش‌های مختلف اظهار داشت: طوفان اخیر که با رعد و برق و بارندگی شدید همراه بود باعث خسارت سه میلیارد ریالی به بخش کشاورزی، دو میلیارد ریالی به تاسیسات برق و یک میلیارد ریال به فضای سبز و تاسیسات شهرداری شده است.

وی ادامه داد: در این بارندگی براثر برخورد آذرخش، دو مبدل برق در بخش محمله آتش گرفت و به شبکه های برق ومخابرات این منطقه خسارت وارد کرد که موجب قطع سه ساعته برق در شهر خنج و خاموشی شش ساعته دربخش محمله این شهرستان شد .

سرپرست فرماندار خنج با بیان اینکه بارندگی اخبر باعث خوشحالی کشاورزان شد، تصریح کرد: شدت بارندگی در دهستان تنگ نارک بخش مرکزی در شرق خنج و روستاهای هفتوان وهنگنویه شنائیز دربخش محمله شهرستان خنج، موجب پرشدن سدهای خاکی ، گورآبها و آبیاری باغ ها ، نخلستان ها ومزارع شده است.

کریمی افزود: با وجود خوشحالی کشاورزان از این بارندگی‌ها اما طوفان خسارت‌هایی به محصول نخلستان‌ها ، درختان معابرعمومی و شبکه‌های برق و مخابرات وارد کرد و به علت نبود دید کافی موجب کندی دررفت وآمد وسایل نقلیه در جاده ها وراه بندان درشهرشد.

وی خاطر نشان کرد: هم اینک تعیین دقیق میزان خسارتهای وارده از سوی کارشناسان دردست بررسی است و آمار جدیدی اعلام نشده است.

به گفته وی بارندگی هفته گذشته در خنج ششمین باران موسمی تابستانی است که امسال در این شهرستان باریده است.

شهرستان خنج در فاصله ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

کد خبر 2117028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha