۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۱

محمدی:

منطقه گردشگری چیچکلو قلب سبز آذربایجان است

منطقه گردشگری چیچکلو قلب سبز آذربایجان است

تبریز- خبرگزاری مهر: مديركل میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: منطقه گردشگری چيچكلو به دليل بهره مندي از مواهب طبيعي و زيبايي هاي منحصر به فرد قلب سبز آذربایجان است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، تراب محمدی امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: تنوع زیاد گیاهی منطقه علاوه بر جذب گردشگران، سرمنشاء تهیه و تولید و فرآوری محصولات مختلف با منشاء گیاهی است که به افزايش درآمد عمومی ساکنان منطقه و اشتغال زایی آن ها کمک می کند.

وی با اشاره به سرمايه گذاري هاي انجام گرفته در منطقه چيچكلو اظهار داشت: این منطقه نمونه گردشگری با مساحتی معادل 30 هکتار از پتانسیل بالایی برای رشد و گسترش برخوردار است كه زمينه سازي هاي انجام گرفته براي سرمايه گذاري، به توسعه آن منجر شده است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گفت: منطقه نمونه گردشگري چيچكلو، روستاي آقابابا فرامرزي، جنگل هاي ارسباران، پيست سواركاري روستاي كرويق، آبشار گل آخور، كتيبه اوراتويي سقندل، قلعه جوشين و منطقه فسيلي آبخواره برخي از جاذبه هاي اين شهرستان هستند.

محمدی امکان ورزش های زمستانی و کوهستانی و طبیعت گردی را از فرصت های منطقه عنوان کرد و گفت: طبیعت زیبا و آب و هوای چهار فصل ورزقان آن را برای جذب گردشگر در تمام فصول سال مناسب کرده است.

دوره آموزشي فشرده چرم دوزي دستي در تبريز برگزار شد

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از برگزاري دوره آموزشي فشرده چرم دوزي دستي در تبريز خبر داد.

تراب محمدي ساخت انواع كيف هاي چرمي شامل كيف جيبي مردانه دو لت و سه لت، كيف پرنس، يك ور و كيف ديپلمات به هنرجويان از آموزش های این دوره عنوان کرد.

وی با اشاره به مهمترين سرفصل ها و موارد ارائه شده در اين دوره گفت: آشنايي با انواع چرم و تناسب هريك براي توليد محصولات، آموزش انواع دوخت و نحوه كار با چرم از جمله موارد آموزش داده شده در اين جلسات به شمار مي رود.

این دوره به مدت یک هفته در تبریز برگزار شد.

کد خبر 2119170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha