۳۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۶

آیت الله صافی گلپایگانی:

جهان در وضعیت حساسی قرار دارد/ برقراری ارتباط صحیح با کشورهای اسلامی امتیازی برای کشور است

جهان در وضعیت حساسی قرار دارد/ برقراری ارتباط صحیح با کشورهای اسلامی امتیازی برای کشور است

یکی از مراجع تقلید شیعیان در دیدار وزیر اطلاعات با اشاره به شرایط حساس جهان گفت: دولت جدید با تصمیمات مدبرانه و حفظ عزت نظام جمهوری اسلامی در عرصه جهانی فعالیت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر از قم، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار وزير اطلاعات که پیش از ظهر پنج شنبه در محل سكونت این مرجع تقلید در مشهد مقدس برگزار شد؛ ضمن ابراز خرسندي از انتخاب وی و ديگر وزرا و شروع به كار دولت جديد و با بیان مطالب مهمي پيرامون مسائل منطقه و جهان اسلام، به وضعيت حساس جهان اسلام در شرايط كنوني به خصوص كشورهاي مصر، سوريه و ديگر كشورهاي همسايه اشاره کرد و دولت جديد را به تصميمات مدبّرانه و توأم با حفظ عزّت و مصلحت  نظام جمهوري اسلامي در عرصه‌ي جهاني فراخواند.

وی بیان داشت: برقراري ارتباط صحيح و همراه با حفظ منافع با كشورهاي اسلامي و تأثير گذار در معادلات جهاني امتيازي براي كشور است و امید است كه اين اتفاق در دولت جديد روي دهد.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: جهانيان بيش از گذشته به دين مبين اسلام خوش‌بين بوده و راه ترقي و رشد را در تمام عرصه‌هاي علمي هموار ساخته اند.

وی به روحيه‌ نشاط و اميدي كه بعد از روي كار آمدن دولت جديد در جامعه به وجود آمده است اشاره و اظهار کرد: قدر اعتماد مردم را بدانيد و اميدواريم كه انشاء الله اين روحيه‌ي نشاط همواره باقي بماند.

آیت الله صافی گلپایگانی به مشكلات و سختي‌هايي كه در پيش‌روي دولت جديد قرار دارد اشاره و ابراز کرد: مردم مشكلات شما را درك مي‌كنند و اميدوارند كه مشكلاتي كه از سوء تدبير دولت‌ گذشته برجاي مانده است و بداخلاقي‌هايي كه در جامعه انتشار يافته و همچنين مشكلات معيشتي مردم، با تدبير صحيح و درايت كامل رئيس جمهور و وزراي وی مرتفع شده و موجبات اميدواري و خرسندي مردم شريف ايران را فراهم آورد.

وی در پايان افزود: البته لازم است كه در تمام اين امور به خداوند متعال توكل نماييد و از حضرت بقية الله الاعظم ارواح العالمين له الفداء استمداد بطلبيد و انشاء الله بتوانيد قلب مقدس آن وجود نازنين را با اعمال و رفتار خود خوشنود نماييد؛ ما هم مشكلات شما را درك نموده و براي رفع آنها و موفقيت شما دعا مي‌كنيم.

حجت الاسلام دكتر سيد محمود علوي در ابتداي اين ديدار گزارشي از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اين وزارتخانه ارائه کرذ.

لازم است ذکر شود كه ادامه‌ اين ديدار به صورت محرمانه برگزار شد.
 

کد خبر 2120600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha