۵ شهریور ۱۳۹۲، ۲۱:۱۳

حجازی خبر داد:

سفر روزانه 4000 عراقی به خوزستان/فرودگاه جدید اهواز تا 10 سال آینده افتتاح می‌شود

سفر روزانه 4000 عراقی به خوزستان/فرودگاه جدید اهواز تا 10 سال آینده افتتاح می‌شود

اهواز - خبرگزاری مهر: استاندار خوزستان از ورود روزانه 4 هزار شهروند عراقی به خوزستان خبر داد و گفت: امکانات خوزستان برای ورود این افراد باید گسترش و توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر حجازی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه های فرودگاه اهواز اظهار کرد: با در نظر گرفتن ورود روزانه چهار هزار شهروند عراقی به استان خوزستان و بالا رفتن حجم ترافیک پروازهای بین المللی در فرودگاه شهر اهواز، نیاز مبرم برای تجهیز و بازسازی این فرودگاه احساس می شد.

وی افزود: با ورود شهروندان عراقی به استان تقاضا برای سفر به سایر استانها و همچنین کشورهای آسیای شرقی بالا رفته است.

حجازی با بیان اینکه ما به علت شرایط مکانی این فرودگاه در بحث باند پرواز و پارکینگ با مشکل مواجه شده ایم، تصریح کرد: از طرف دیگر نیز فضای داخلی این فرودگاه پاسخگوی این حجم بالای تزانزیت نخواهد بود.

استاندار خوزستان افزود: بازسازی هایی نیز در زمینه سالن پروازهای داخلی و خارجی انجام شد تا این فرودگاه به عنوان دروازه ورود مسافران خارجی در شان کشورایران اسلامی باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از وسایل و تجهیزات الکترونیکی و مراقبت پرواز نیز نوسازی و تجهیز شدند، اظهار کرد: فعالیتهای انجام شده در این خصوص باعث بالا رفتن ایمنی پروازو امنیت خاطرمسافران خواهد شد.

حجازی تصریح کرد: ما همچنین به دنبال جذب بخش خصوص برای توسعه فرودگاه بین المللی اهواز نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه، اقدامات صورت گرفته نظیر ساماندهی و زیبا سازی محوطه فرودگاه از جمله فعالیتهای بی نظیری است که در طول هشت سال گذشته به وقوع پیوسته است، افزود: امیدوار هستیم با برنامه ریزی های انجام شده در خصوص بازسازی فرودگاه، مردم بتوانند با سهولت و آرامش خاطر به مسافرت از طریق خطوط هوایی بپردازند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حجم ورود مسافران به فرودگاه بین الملی اهواز به دو تاسه میلیون نفر در سال رسیده است، عنوان کرد: افتتاح فرودگاه جدید شهر اهواز یکی از برنامه های بلندمدت استان است که با مساحت یک هزار و 200 هکتاری  با مشارکت وزارت نفت در 10 سال آینده آماده بهر برداری خواهد شد.

وی در خصوص زمان بهره برداری از سالن جدید حجاج در فرودگاه بین المللی اهواز گفت: این سال با ظرفیت شش هزار نفری خود به احتمال زیاد درسال 92 به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، توسعه و بهسازی تجهیزات برج مراقبت و تجهیز دستگاه های ارتباطی بین خلبان و برج مراقبت، نصب سیستم اپروچ به منظور مدیریت خطوط هوایی کشور و رابط بین برج مراقبت شهر تهران و اهواز به منظورحفظ ایمنی پرواز ها و نصب سیستم سویچینگ و همچنین بازسازی سالنهای پرواز داخلی و خارجی با اعتبار 600میلون تومان از جمله طرحهای افتتاح شده توسط استاندار خوزستان و مدیر عامل فرودگاه های کل کشور بوده است.
 

کد خبر 2124422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha