۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۱۶

ابراز نگرانی بخش خصوصی از غل و زنجیرهای جدید اقتصادی

ابراز نگرانی بخش خصوصی از غل و زنجیرهای جدید اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، نخ تسبیح حل همه مشکلات را سیستم بانکی عنوان کرد و گفت: باید یک کمیته ویژه برای رفع موانع کسب و کار ایجاد شود تا زنجیرهایی که بر پای فعالان اقتصادی بسته شده، باز شود، زیرا بخش خصوصی از اینکه دولت بخشنامه‌هایی صادر کند که بر غل و زنجیرهای سابق افزوده شود، می‌ترسد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی آل اسحاق در نشست امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با ابراز نگرانی از بخشنامه های جدید دولت یازدهم، گفت: متاسفانه بخشنامه های صادره به دلیل مبهم بودن تولید کشور را به ترس انداخته و بخش خصوصی نگران است، مبادا این بار هم تصوراتش در مورد دولت به ثمر ننشیند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: به نظر می رسد دولت باید بیش از هر چیز رویکرد خود را به بخش خصوصی مشخص کرده و نشان دهد به بخش خصوصی اعتقاد دارد و در واگذاری امور به بخش خصوصی راسخ است.

وی تصریح کردد: باور همه مدیران دولتی باید این باشد که امور اقتصادی حتی الامکان باید در اجرا به مردم واگذار شود و در حوزه هایی که عادت واگذاری آن به مردم وجود ندارد واگذاری ها رونق یابد.

به گفته آل اسحاق، میزان واگذاری های امور اقتصادی به بخش خصوصی بستگی به روحیه مدیران دارد به نحوی که اگر اعتقاد آنها این باشد که کار باید فقط به دست دولت انجام شود هیچ گاه در واگذاری ها موفق نخواهیم بود.

وی اظهار داشت: دولت باید شفافیت در صدور بخشنامه ها را سرلوحه کار خود قرار داده و به نحوی عمل کند که بخش تولید شفافیت را احساس کند و ترس از صدور بخشنامه های جدید نداشته باشد.

آل اسحاق همچنین از رئیس کل جدید بانک مرکزی درخواست کرد تا نحوه تعامل بانکها با بخش تولید را روشن کند چرا که به اعتقاد وی، در گذشته نحوه تعامل بانک ها و تولید غیرشفاف بود و همین امر نگرانی هایی را برای تولید کشور به وجود آورده بود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خاطر نشان کرد: از دولت تدبیر و امید انتظار عملی شدن گفتمان هایی را داریم که وعده آن داده شده است که البته به نظر می رسد در تحقق این گفتمان ها، دولت و مدیران آن نقش جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: هنوز مسائل زیادی از جمله تعهدات پیشین تولیدکنندگان و بانکها به یکدیگر حل نشده و وقتی هم مسائل بانکی حل نشود سایر مسائل گمرکی، مالیاتی و قاچاق نیز حل شدنی نیست، بنابراین می توان گفت نخ تسبیح حل همه مشکلات، شبکه بانکی است.

آل اسحاق افزود: به نظر می رسد باید یک کمیته ویژه برای رفع موانع کسب و کار ایجاد شود تا زنجیرهایی که بر پای فعالان اقتصادی بسته شده، باز شود چرا که ترس بخش خصوصی این است که دولت بخشنامه هایی صادر کند که بر غل و زنجیرهای سابق افزوده شود.

کد خبر 2128102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha